Kan börja med att jag är nybörjare på att skruva med bakaxlar så man inte blir helt idiotförklarad..
Fick en bakaxel med en bil jag köpte för ett tag sedan, lamelldiff, tror det är lilla klumpen (bakre kåpan/locket sitter med 6bultar) och den har utv: 3,46 tror jag de stod på brickan..
Nu till problemet, tidigare ägare har skruvat bort "locket" eller va man ska kalla det, som sitter innan medbringarna ? Ska sitta med 4 bultar, men kollade på en annan diff jag har liggande o då sitter det någon distansbricka mellan diff och det där locket(?)
Jag antar att det ska dit distanser även på denna bakaxel..
Frågorna är nu:
1: kan jag ta distanserna från den andra klumpen o sätta på den med diffbroms? Kanske finns olika tjocka distanser?
2: Är det ok att bara ta bort "locken" för att lägga in distansen imellan utan att något kan gå sönder eller bli fel på diffen? Om man tar bort dessa så kan väl hela innehållet i klumpen hamna snett eller fel?
Hoppas nån har svar på detta eller kan tipsa om nån som kan hjälpa mej få ordning på diffen!
Peter Zetterberg 070-5291145
*** BMW 328i touring -96 e36 *** BMW 325 cab M50 -89 e30 *** BMW 325 cab "328 m52b28" -91 e30 *** BMW 320 -84 e30 *** BMW 325ix -87 e30 *** BMW 325 -88 e30