Orginal-packning och orginal topp med ARP bulltar. Skulle det funka för ett M20 "snikbygge" med max 400hk ? Maskin kommer inte komp-sänkas men kör E85 och ni får mappa sprutet så det blir ordentligt.
Vill dock att det ska vara driftsäkert då det ska bli bruksbil.
Rekomenderad packnings-kombo till M20
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Rekomenderad packnings-kombo till M20
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag bruksade hela förra sommaren med orginal packing, orginaltopp så när som en snäll kam.
Botten standard bortsett från kolvar från en V12:a.
Bromsade 404whp vid 1,25bar i ladd. Bruksade ca: 1000mil
Botten standard bortsett från kolvar från en V12:a.
Bromsade 404whp vid 1,25bar i ladd. Bruksade ca: 1000mil
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
Ofan så pass jag trode orginalpackningen skulle flyta ut i vattenkanalerna över typ 300-350 hk.m5micke wrote:Jag bruksade hela förra sommaren med orginal packing, orginaltopp så när som en snäll kam.
Botten standard bortsett från kolvar från en V12:a.
Bromsade 404whp vid 1,25bar i ladd. Bruksade ca: 1000mil
Skulle packningen ryka så kan man ju nästan byta den längst vägkanten

Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;