Page 1 of 1

Hur fungerar en sån här?

Posted: 18 Apr 2010, 00:45
by Christian.N
En vanlig bromsservo vet jag hur den funkar men en sån här har jag faktiskt aldrig sett förut. Hur funkar dom, ger den bromstryck via hydralik istället för vacum?

Förklara gärna. Är dom här bättre eller är det och föredra med en "vanlig" servo?

Image

Mvh

Posted: 18 Apr 2010, 09:29
by ButterflyRacing
Det där är en Hydrobost (på GM-språk)

Kraftförstärkare med hydraul.....istället för vakum.
Funker bra. Sitter ofta på dieslar....där inget vakum finns.

Och....framför allt....tar mycket mindra plats.

Posted: 18 Apr 2010, 09:34
by ^MeTaNoLiC^
borde väl gå att modda för ställbar kraftförstärkning oxå :)

Posted: 18 Apr 2010, 11:16
by Christian.N
Tackar fär svar :) Så en sån är bättre än en vanlig vacumservo då alltså?

Kopplar man in sig på stryrservon då? Alltså servopumpen, rev lite snabbt så jag minns fan ej. För då kör jag på denna isf för den tar som sagt mycket mindre plats!


Mvh

Posted: 18 Apr 2010, 12:08
by ButterflyRacing
Ja...den drivs av servopumpen.
Man måste kolla så man får en pump...som tål samma olja som hydrobosten.
Bmw har ju lite olika oljor...

Funktionen blir mer distinkt än ett vakumservo.

Posted: 18 Apr 2010, 19:46
by Christian.N
ButterflyRacing wrote:Ja...den drivs av servopumpen.
Man måste kolla så man får en pump...som tål samma olja som hydrobosten.
Bmw har ju lite olika oljor...

Funktionen blir mer distinkt än ett vakumservo.

Okej, ja jag har ju pump och allting ligger från den bilen som jag rensade i helgen så. Nej det blir och modda dit denna i volvon då den som sagt tar mycket mindre plats :D

Tack för svaren!

Mvh