En vanlig bromsservo vet jag hur den funkar men en sån här har jag faktiskt aldrig sett förut. Hur funkar dom, ger den bromstryck via hydralik istället för vacum?
Förklara gärna. Är dom här bättre eller är det och föredra med en "vanlig" servo?
Tackar fär svar Så en sån är bättre än en vanlig vacumservo då alltså?
Kopplar man in sig på stryrservon då? Alltså servopumpen, rev lite snabbt så jag minns fan ej. För då kör jag på denna isf för den tar som sagt mycket mindre plats!
ButterflyRacing wrote:Ja...den drivs av servopumpen.
Man måste kolla så man får en pump...som tål samma olja som hydrobosten.
Bmw har ju lite olika oljor...
Funktionen blir mer distinkt än ett vakumservo.
Okej, ja jag har ju pump och allting ligger från den bilen som jag rensade i helgen så. Nej det blir och modda dit denna i volvon då den som sagt tar mycket mindre plats