Inkoppling av Megasquirt V3
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Inkoppling av Megasquirt V3
Är det någon här som är duktig på inkoppling av megasquirt i örebro trakten som har lust att tjäna en slant eller någon som jag kan msn:a med angående lite frågor om kabeldragning till Ms.
Tack på förhand
( är tvärkass på el )
Tack på förhand
( är tvärkass på el )
-
Ms II V3 med edis6
satt nyss o kollade på kopplingsschemat till mitt Ms och såg att det bara gick 1kabel från ms:et till tändmodulen ska det vara så ? och vart ska den kabeln sitta på tändmodulen i så fall ?
Funkar det att använda 60-2 tigger till mitt ms? och om det gör det måste jag löda om något i sådant fall eller går det att ställa in mjukvarumässigt?
Tack på förhand
satt nyss o kollade på kopplingsschemat till mitt Ms och såg att det bara gick 1kabel från ms:et till tändmodulen ska det vara så ? och vart ska den kabeln sitta på tändmodulen i så fall ?
Funkar det att använda 60-2 tigger till mitt ms? och om det gör det måste jag löda om något i sådant fall eller går det att ställa in mjukvarumässigt?
Tack på förhand
-
Ska inte köra wasted spark.
mest nyfien om bmw:s org tiggerhjul funkar för det är juh bult on ,då slipper jag skruva dit fords tiggerhjul.
har införskaffat mig ms:et ,, samt tändspole och tändmodul (edis6)
men på kopplingsschemat jag har så visar det att det bara ska gå 1 kabel till tändmodulen från ms:et ,, kan det stämma ? sitter juh typ 9eller12 kablar i kontakten på tändmodulen, och vart ska den kabeln från ms:et då sitta på tändmodulen?
Mvh
mest nyfien om bmw:s org tiggerhjul funkar för det är juh bult on ,då slipper jag skruva dit fords tiggerhjul.
har införskaffat mig ms:et ,, samt tändspole och tändmodul (edis6)
men på kopplingsschemat jag har så visar det att det bara ska gå 1 kabel till tändmodulen från ms:et ,, kan det stämma ? sitter juh typ 9eller12 kablar i kontakten på tändmodulen, och vart ska den kabeln från ms:et då sitta på tändmodulen?
Mvh
BMWs triggerhjul funkar tyvär inte med edis!
Här är kopplingschemat
http://www.megamanual.com/ms2/EDIS.htm
Här är kopplingschemat
e34 535BiTurbo 12,6 @ 188km/h
spretten wrote:BMWs triggerhjul funkar tyvär inte med edis!
Här är kopplingschemat
snackar vi 60-2 hjulet ?
för de kör ja med.. ja har orginal trigger hjul och orginal trigger givare samt edis6 o de funkar hur bra som helst
Karel021 wrote:spretten wrote:BMWs triggerhjul funkar tyvär inte med edis!
Här är kopplingschemat
snackar vi 60-2 hjulet ?
för de kör ja med.. ja har orginal trigger hjul och orginal trigger givare samt edis6 o de funkar hur bra som helst
Varför funkar det för vissa att köra med original triggerhjul och givare och för vissa inte?
The Lower Class
-
edis 6
hur koppla man om man ska köra utan module????
vilket är bäst????
vilket är bäst????
shomakie wrote:Erikk wrote:Karel kör inte med EDIS6 tändmodul utan endast spolen... Skulle jag tro!!
Då går det att använda 60-2 hjul.
jo..han kör me edis6 tändmodulen..
Hm, jag trodde hans MS läste av triggerhjulet med sin inbyggda VR-krets, och sen styrde spolen med några VB921or..
För EDIS modulen borde få fnatt om man kopplar in ett 60-2 hjul istället för 36-1..
Det är i vilket fall som helst inget problem att göra ett triggerhjul för att få 36-1. Jag gjorde ett som Bäckis och Pyton använde på sin isbil. Edis är ju väldigt smart, in med 36-1 i Edis modulen och ut med varvtalssignalen till MS. Ms kör en frekvens tillbaka genom sin tomgångsmotor utgång för att ställa tändläge om jag inte minns fel. Signalerna kallas Saw och PIP. Det finns massor att läsa om detta om ni söker lite på Internet, det mesta är på engelska så det är tur att det är ett ämne ni har läst i grundskolan..
-
ms
de konstiga är att många säger att de funka om man använder ms v3 med edis och 60-2 hjul?????