Pilla ur o-ringar?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Pilla ur o-ringar?
Hur går man till väga?
O-ringarna i mitt block sitter så inihelvete. Har prövat att slå med kniv och skruvmejsel, även kanten på ett stämjärn.
Vill inte slå för mycket så man pajar, trodde det bara va att pilla ur dessa, men icke?
Någon som har något tips?
O-ringarna i mitt block sitter så inihelvete. Har prövat att slå med kniv och skruvmejsel, även kanten på ett stämjärn.
Vill inte slå för mycket så man pajar, trodde det bara va att pilla ur dessa, men icke?
Någon som har något tips?
Karl Jansson, 070-4406777
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Pilla ur o-ringar?
Jag har samma problem. Men jag fick loss 2 som
jag kunde få tag i skarven på men dom andra sitter där dom sitter.
jag kunde få tag i skarven på men dom andra sitter där dom sitter.
If we dont make it alive, its a hell of a good day to die!
hur får man loss pyramidringar som är limmade med cylindrisk fastsättning modell starkast?
värmer med värmepistol tills limmet börjar koka ? - hur mår blocket/cylinderväggarna av det liksom...
*(bra att veta i framtiden)
värmer med värmepistol tills limmet börjar koka ? - hur mår blocket/cylinderväggarna av det liksom...
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Det gick lätt med en vässad borr och en hammare. Jag hade en 18mm borr.
If we dont make it alive, its a hell of a good day to die!
Dawe_A wrote:hur får man loss pyramidringar som är limmade med cylindrisk fastsättning modell starkast?
tänk om, tänk rätt . blocket hinner ju inte bli särskilt varmt innan limmet börja koka
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw*Alex wrote:Dawe_A wrote:hur får man loss pyramidringar som är limmade med cylindrisk fastsättning modell starkast?
tänk om, tänk rätt . blocket hinner ju inte bli särskilt varmt innan limmet börja koka
mvh
o andra sidan så kan jag inte värma upp allt lim samtidigt utan måste försöka värma runt - runt - runt hela tiden tills allt lim börjar koka.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
- Nisse Järnet
Dawe_A wrote:hur får man loss pyramidringar som är limmade med cylindrisk fastsättning modell starkast?
När jag rev M20in som jag limmat ringarna på var tre redan lösa och dom andra tre fick man loss rätt lätt med en vass mejsel mellan cylinderlopp och underkant av ringen.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.