Vet inte hur länge jag hållt på med detta projekt,alldeles för länge är jag ganska säker på iaf!
Köpte en e30 325 tyskimport och började härja med,slutade med en halv miljard i motorenovering och på den vägen fortsatte det påväg mot turbo osv,osv. Projektet avstannade dock nånstans för några år sen,motivation och ekonomi gick i botten,bilen fick stå undangömd och samla damm i fleraflera år! Inte förns nu har jag fått igång skiten iaf men blev less IGEN! Biljäveln är juh tyskimport FYFAN nej inget jag orkar hålla på med,så jag åkte nu i helgen och köpte en till e30 som är svenskreggad givetvis
Så jag ska försöka hålla med lite uppdateringar och bilder på vad som händer med dessa räjsercars!
Motorn som är tänkt ska bli våldtagen i framtiden ligger fortf i småbitar men det jag hunnit med än så länge är väl följande då..
M20b25-87
Blocket
-Plandeckat
-Oringat
-Honat
-Nya lager
-Nya kolvringar
-Vattenpump
-Oljepump
-Sotast/kompletteringssats
-Dieselvev
-320 stakar,inte inhandlat än,någon som har liggandes kanske?
Toppen
-Nya styrningar
-Mirafräst
-Svetsad & planad by PPF
-Nya vippor och vipparmsaxlar
-Ventiltätningar
-Kamaxel och ventiler i finfint skick såklart.
Servicedelar
-Tändstift
-Tändkabelsats/fördelarlock/rotor
-Kamrem och spännrulle
Säkert massa saker jag glömt,men i det stora hela är det väl en rätt genomgående renovering!
Vidare planer är väl att uppdatera gråingen med 325 chassie/drivlinam,montera motor och så småningom vräka i någon turbo såklart!
Här är blåingen som är början till allt detta,just nu sitter det en standard m20b25 i den,så den går att köra ut ur garaget iaf!
Gammannonsbilden var det enda jag hittade,knappast en rättvis bild för den ser ut som ett helvete just nu!!
Här är nya projektet,även detta nå gammbilder från förra ägaren tyvär.
Karossen är riktigt fräsch,finns nog ingen rost alls förutom en framskärm som är kexig sen lite synd att huv och framskärmar inte är i samma färg som resten av bilen för tillfället,får skicka upp lite real tids bilder senare!
Sitter en sjukt dåligt svetsad halvbur i,min mamma kan fan svetsa bättre! Fick även med några färdigbockade rör för helbur.
Bmw E30 M20b27
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Bmw E30 M20b27
Daniel Lindén 0738107803
Trance_boy@hotmail.com
Trance_boy@hotmail.com
Re: Bmw E30 M20b27
[quote="Hemsö danne"]
[
vad är det för fälgar ??
[
vad är det för fälgar ??
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;