Hejsan alla jag fudnerar på o köpa en bmw 540 touring elelr en annan kombi.
kravet är acc oså en trevlig motor, men den får inte dra förmycket heller då bensinen inet är helt gratis.
Men avd vet ni om bmw 540 touring brister osånt man sak hålla koll på.
Den jag funderar på är dte manuel växellåda på.
kravet är om kombi är attd et sak avar rymlig o bmw är ju givetsvis kravet jags ak byat upp mig för att hunden ska få bätter förhållanden o inet behöva stekas i bilen.
Last edited by Svintoleffe on 19 Aug 2006, 15:18, edited 1 time in total.
Nej fan, en sån åker du kung i med automatlådan!
har tidigare haft en 530 touring med automaten och skulle lätt välja en till om jag skulle köpa 5-serie!, lådorna funkar riktigt bra ,inget 70-tals volvoslirlåda alls.
men kan säga att det mer eller mindre borde vara omöjligt att ligga under litern med en 540... kanske om man åker i nerdförsbacke o släpper gasen ...
ena polarn som hade en 540 sa att han låg på minst 1.5 l/milen..
har en annan polare som har en lite småtrimad 540 motor,dock i en annan bil.. den bilen väger dock max 1200kg så då borde förbrukingen gå ner lite.. men han ligger oxo runt 1.5 l/mil...
båda vid ganksa lugn körning..
dock bör påpekas att detta är i sthlm där det blir en del kö samt stadskörning..
kan inte svara för hur det är att ligga o glida på landsvägar.. dock skulle jag kalla det för landsvägskörning och inte blandad körning...
men det tror jag alla har tagit hänsyn till här ..
530:n är bekväm men ingen raket, (inte 540 heller iofs.) körde min på strax under 0,9 landsväg med hygglig fart typ 130-170 km/h. typ 1,3 blandad körning. så den drar nog som 325:an skulle jag tro. köp en som är fullutrustad, "snikbilarna" är inte värda ett skit idag o är lika roliga att ha..
Okej, kasnke inte raket men dom är säkert skön o köra, o rolig bil med, när man väll tramapr på:)
med bra kör upplevelse i, o det där det som är huvudsaken
Amplify wrote:Touring är så jävla underbart. Känns helt annorlunda när man hoppar in i touringen jämtemot sedanen. Även om instrumentpanelen är likadan.
Helt underbar bil i mina ögon iallafall:)
Bakluckorna brukar jämt rosta. Annars e det väll samma som på alla andra e30. framskärmarna, skärmkanter...
Tackar för svaret, men det blir en e-30 touring som bruksbil, så får hunden lite utrymme med.