har sett att det finns en hel uppsjö specialverktyg till detta , tdc låsningen till bottendelen, nån jigg för att låsa kammarna , och något till kedjesträckarn för att förspänna den me 1.3 nm om jag inte minns galet. Jag har inga av dom här fina verktygen , men det måste ju gå och pilla till ändå.
Ni som bygger turbo och skjuter packningar var och varannan dag borde kunna detta i sömnen, och någon kanske lika outrustad i garaget som jag och kanske kan ge lite enkla tips.. jag har klart för mig vart veven står i tdc och hur kammarna ska stå ungefär . men hur brukar ni göra för att få det exakt utan jiggen, funderar på om det går att lösa med plattjärn och kanske en tving eller för att få rät vinkel på kammarna + blocknyckel för att låsa eller något i den stilen, är själv i garaget ikväll man skulle haft 2 händer till

Det bästa hade ju varit att mått på jiggen så man kan snida till något eget , men jag kan inte hitta något . får kanske mäta själv.
sen funderade jag på förspännings verktyget , är det nödvändigt eller kan man bara montera spännaren och låta oljetrycket sköta resten?
funderar även på vanosen, går den in i något grundläge eller liknande när man demonterar den eller får man ställa in den på något vänster ?.
jag tror även min motor hade blivit väldigt glad om någon hade momentet för kamaxelöverfallen i huvudet och kanske nån bild på i vilken ordning de ska dras

Ös gärna in tips och råd hur ni brukar pilla ihop era maskiner är väldigt tacksam för svar, ni får ursäkta min okunnighet

Mvh Jonas