Page 1 of 4

BMW PnP kabelhärvor till Vi-pec.

Posted: 21 Mar 2010, 20:52
by Bmwandreas
Har idag gjort en mkt lyckad installation på en 525 E34. Jag använder hela orig härvan och byter bara kontakter till VAG spolar. Då funkar allt inkl check-control.

Ni skicka bara orig härvan till mig och får tillbaks härvan som bara är att montera och vrida på nyckeln. Kan tillverka till alla bmw med M50/M52 motorer. Senare iår till fler bmw modeller.

Posted: 21 Mar 2010, 21:07
by Ludde_
Kostar en sådan ?

Posted: 21 Mar 2010, 21:10
by Grefven
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!


Edit: jag måste alltrså pilla ut hela härvan ur bilen? om bilen lämnas hos er. görs det på plats utan att demontera halva bilen då?

fan. jag kanske jublade för fort.



Edit 2: nu babblar jag bara i ett kombinerat lyckorus och lite förtvivlan.

vilken del av härvan är det? bara den i motorrummet? tänker på checkkontroll osv som nämndes eller härvan har bra snabbkopplingar där? (hoppas hoppas)

Posted: 21 Mar 2010, 21:27
by TreLingon
Hur är det med besiktning ? Är orginal lambda fortfarande kvar samt hur blir det när man kopplar in en extra bredbands lambda =?

Du har även pm andreas !

Mvh

Posted: 21 Mar 2010, 22:13
by Bmwandreas
Man tar bara lös motorhärvan. Mkt enkel att ta bort. Orig lambda styr med closed loop. Inga problem att koppa in bredband och ingångar för olika laddtryck m.m

Kommer bli en storsäljare nu när det blir så enkelt:)

Men man måste köra högohm spridare eller peak&hold driver till. Än så länge.. Nya vipec uppdates kommer att komma.

Ang pris så ska jag bestämma det imorn.

Posted: 21 Mar 2010, 22:16
by TreLingon
Men om man har köpt ett Vipec redan är det kört då ?

Posted: 21 Mar 2010, 22:39
by Bmwandreas
Nej nej skicka med kabelhärvan bara.

Posted: 21 Mar 2010, 23:34
by TreLingon
Tackar. Då hör jag av mig när jag skickar upp allting så slipper man åka dit med bilen. Ska ju endå upp senare i våren som vi har pratat om på pm ! Hur blir det med avgas värdena osv ? Bilen ska ju besiktas först !
Men jag hör av mig när jag skickar upp allt...

Mvh Peter

Posted: 22 Mar 2010, 08:18
by Bmwandreas
Priset för en ombyggdhärva blir 4000kr. Då ingår inte kontakter till VAG spolarna. Men de medföljer när man köper spolarna här.

Posted: 22 Mar 2010, 12:49
by markus
Så vad skulle det kosta med ombyggd härva, Vipecboxen och allt som behövs till den och spolarna ? Allt klart att montera i bilen och sen starta ?

Posted: 22 Mar 2010, 15:43
by Pimplaren
Fyfan vilken smutt idee..!

Dock är det faktiskt lite kul att koppla sprut :)

Posted: 22 Mar 2010, 16:31
by Bmwandreas
Har idag bromsat den bilen. Och har lärt mig singelvanosen och när den ska slå om. Den här helt originala M50B25an med sprut/e85 ger mer nu än min M54B30 på hjulen :wink:

Posted: 22 Mar 2010, 16:37
by korre
Bmwandreas wrote:Har idag bromsat den bilen. Och har lärt mig singelvanosen och när den ska slå om. Den här helt originala M50B25an med sprut/e85 ger mer nu än min M54B30 på hjulen :wink:


Vad pratar du om för bil och vad vart de för effekt för den som inte orkar leta :D

Posted: 22 Mar 2010, 16:40
by Bmwandreas
En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo :wink:

Posted: 22 Mar 2010, 18:06
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo :wink:


Det är ju "bara" 17hk mindre än BMW´s nya sporthoj ger på bakhjulet ;) Fast lite mer vrid får man hoppas på :P

Posted: 23 Mar 2010, 16:44
by Bmwandreas
Nu har vi nyss gjort något grymt :wink:
Vi har kopplat in 2st pwm utgångar till orig bränsleåtgångsmätare. Så vid 1 bar ladd står den på 1.0 och 2 bar 2.0 .Coolt va :wink:

Posted: 23 Mar 2010, 16:46
by Christoffer Högås
Ja ni lär er nått nytt grymt varje dag!