BMW PnP kabelhärvor till Vi-pec.

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

BMW PnP kabelhärvor till Vi-pec.

Post by Bmwandreas »

Har idag gjort en mkt lyckad installation på en 525 E34. Jag använder hela orig härvan och byter bara kontakter till VAG spolar. Då funkar allt inkl check-control.

Ni skicka bara orig härvan till mig och får tillbaks härvan som bara är att montera och vrida på nyckeln. Kan tillverka till alla bmw med M50/M52 motorer. Senare iår till fler bmw modeller.
User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

Kostar en sådan ?
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
Grefven

Post by Grefven »

JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!


Edit: jag måste alltrså pilla ut hela härvan ur bilen? om bilen lämnas hos er. görs det på plats utan att demontera halva bilen då?

fan. jag kanske jublade för fort.



Edit 2: nu babblar jag bara i ett kombinerat lyckorus och lite förtvivlan.

vilken del av härvan är det? bara den i motorrummet? tänker på checkkontroll osv som nämndes eller härvan har bra snabbkopplingar där? (hoppas hoppas)
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Hur är det med besiktning ? Är orginal lambda fortfarande kvar samt hur blir det när man kopplar in en extra bredbands lambda =?

Du har även pm andreas !

Mvh
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Man tar bara lös motorhärvan. Mkt enkel att ta bort. Orig lambda styr med closed loop. Inga problem att koppa in bredband och ingångar för olika laddtryck m.m

Kommer bli en storsäljare nu när det blir så enkelt:)

Men man måste köra högohm spridare eller peak&hold driver till. Än så länge.. Nya vipec uppdates kommer att komma.

Ang pris så ska jag bestämma det imorn.
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Men om man har köpt ett Vipec redan är det kört då ?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej nej skicka med kabelhärvan bara.
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Tackar. Då hör jag av mig när jag skickar upp allting så slipper man åka dit med bilen. Ska ju endå upp senare i våren som vi har pratat om på pm ! Hur blir det med avgas värdena osv ? Bilen ska ju besiktas först !
Men jag hör av mig när jag skickar upp allt...

Mvh Peter
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Priset för en ombyggdhärva blir 4000kr. Då ingår inte kontakter till VAG spolarna. Men de medföljer när man köper spolarna här.
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Så vad skulle det kosta med ombyggd härva, Vipecboxen och allt som behövs till den och spolarna ? Allt klart att montera i bilen och sen starta ?
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Fyfan vilken smutt idee..!

Dock är det faktiskt lite kul att koppla sprut :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har idag bromsat den bilen. Och har lärt mig singelvanosen och när den ska slå om. Den här helt originala M50B25an med sprut/e85 ger mer nu än min M54B30 på hjulen :wink:
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by korre »

Bmwandreas wrote:Har idag bromsat den bilen. Och har lärt mig singelvanosen och när den ska slå om. Den här helt originala M50B25an med sprut/e85 ger mer nu än min M54B30 på hjulen :wink:


Vad pratar du om för bil och vad vart de för effekt för den som inte orkar leta :D
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo :wink:
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bmwandreas wrote:En helt orig 525 vanos som ska bli med turbo. Gav 166 whp . Ger 12 % mer vrid med vanos. Kommer bli gött med turbo :wink:


Det är ju "bara" 17hk mindre än BMW´s nya sporthoj ger på bakhjulet ;) Fast lite mer vrid får man hoppas på :P
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nu har vi nyss gjort något grymt :wink:
Vi har kopplat in 2st pwm utgångar till orig bränsleåtgångsmätare. Så vid 1 bar ladd står den på 1.0 och 2 bar 2.0 .Coolt va :wink:
Christoffer Högås
Posts: 349
Joined: 24 Nov 2005, 17:07
Location: Borlänge

Post by Christoffer Högås »

Ja ni lär er nått nytt grymt varje dag!
Post Reply