Page 1 of 2
Slopa kjolpaket och köra original?
Posted: 25 Feb 2010, 02:19
by Nox
Jag har köpt ett kjolpaket till E30n förra året. Men jag har inte monterat det.
Nu funderar jag på om jag helt enkelt ska slopa det totalt.
Original front, original kofångare ibak. Inga sidokjolar.
Alla lister är borta så det är bara väcket kvar på sidorna.
Till detta ett par feta fälgar. Detta kanske är ett råare stuk på bilen?
Livrädd för att bilen ska kännas plastig
Fronten ser ut sådär samt sidokjolar:
http://www.shop.s-tuning.eu/imagen.php?pID=52
Arslet är vanlig fläskrieger... som jag inte gillar men men.
Posted: 25 Feb 2010, 02:24
by Franzén
Kjolpaket KAN bli för maffigt.
Ett originalstuk med några smaskiga detaljer kan bli hur rått som helst.

Posted: 25 Feb 2010, 02:26
by pelko
Det enda som får en E30 fin utöver helt std är M-tech II.
Något folk inte verkar förstå är att det är, enligt mig och många fler, häftigare att ha en bil med kanske org fälgar och inget bling bling men samtidigt alltid ren och fin både ut och invändigt samtidigt som bilens övriga skick talar istället för en skabbig, smutstig och äcklig bil med 19" bling osv.
Mvh
Posted: 25 Feb 2010, 03:32
by Nox
mm precis som jag tänker.
Sen känns det som att andrahandsvärdet är mycket högre utan all plast. Bilen känns ju mer robust
Fan de e svårt. Tycker att fronten itne ser alltför överdriven ut. Men det kan ju se helt åt helskotta ut tillslut ändå.
Jävligt svårt att föreställa sig slutet då den står på plåtfälgar nu och då ser ju allting jätte turkigt ut.
Posted: 25 Feb 2010, 03:34
by pelko
Motfråga, har du sett någon E30 med plast på som ser fin ut?
Mvh
Posted: 25 Feb 2010, 03:38
by Nox
Nä inte riktigt.
Original utan M-tech så saknas det något. Med ett full paket blir det förmycket.
Vafan finns det inget lagom för? Blir ju less asså.
Ännu mer less blir man ju när man lagt 8000kr åt helvette isf
Men man slipper ju en jävla massa extrajobb

( latheten drar fram.. )
Posted: 25 Feb 2010, 03:47
by Grefven
moderna former på 80talsbil blir skitfult. och kjolpaket försöker ofta likna the fast and the furious bilarna.
stilig. lätt modifierad originalbil.
Posted: 25 Feb 2010, 03:48
by Grefven
och vill du ha stylat stuk:
men huv/grill va lite lökigt.
Posted: 25 Feb 2010, 03:58
by Nox
Blev fan jobbigt nu.
Därimot blir ju bilen helt nedlackad. Inga svarta lister någonstans isf.
Så vad tror ni om detta recept:
Original kaross
Lackade lister varav sidolister borta.
Kromade lister
Kromade M3 speglar
Polerade fälgar med sjysst djup
Bör väll bli jävligt cleant? Och dessutom bör väll andrahandsvärdet vara lite högre?
Posted: 25 Feb 2010, 08:21
by fredrick
m-tech eller orginal
Posted: 25 Feb 2010, 10:19
by xelerator
mitt tips.
behåll sidolisterna, ger en fin brytning.
Annars får du gå hela vägen o ta bort blinkers, dörrhandtag etc för att få bilen helt clean, dock rätt drygt att använda bilen..
Kör sedan med en IS-läpp alt Rieger infinity läpp.
Komplettera med touring sidokjolar så får du en fin linje i förhållande till fronten.
Skippa gärna de kromade m3 speglarna, org e30 speglar är ju dösnygga på den karossen.
Personligen hade jag kört med shadowline lister, men gillar du kromade så go for it.
Fälgar väljer du efter tycke och smak, men de får gärna vara breda, finns inget fulare än cykelhjul.
Samt en rejäl sänkning.
mvh
Posted: 25 Feb 2010, 11:10
by jimpa_jimmie
Posted: 25 Feb 2010, 11:25
by Franzén
Jag kör med Touringkjolar och is-läpp.
Lagom påbyggt i originaltappning.

Posted: 25 Feb 2010, 11:45
by mbma
vad är det för takvinge på touringen du kör med?=)
Posted: 25 Feb 2010, 13:32
by Grefven
det va något hemmaplastat mög.
Posted: 25 Feb 2010, 14:43
by mbma
okej tack. såg din "lyxturk" idag tror jag(?) ifall du var på coop karlshamn måste säga att den såg jävligt fräsch ut=)
Posted: 25 Feb 2010, 16:36
by Grefven
nej. den har inte rullat en meter sen jag fick hem den. så det var inte den.