Det enda som får en E30 fin utöver helt std är M-tech II.
Något folk inte verkar förstå är att det är, enligt mig och många fler, häftigare att ha en bil med kanske org fälgar och inget bling bling men samtidigt alltid ren och fin både ut och invändigt samtidigt som bilens övriga skick talar istället för en skabbig, smutstig och äcklig bil med 19" bling osv.
Därimot blir ju bilen helt nedlackad. Inga svarta lister någonstans isf.
Så vad tror ni om detta recept:
Original kaross
Lackade lister varav sidolister borta.
Kromade lister
Kromade M3 speglar
Polerade fälgar med sjysst djup
Bör väll bli jävligt cleant? Och dessutom bör väll andrahandsvärdet vara lite högre?
behåll sidolisterna, ger en fin brytning.
Annars får du gå hela vägen o ta bort blinkers, dörrhandtag etc för att få bilen helt clean, dock rätt drygt att använda bilen..
Kör sedan med en IS-läpp alt Rieger infinity läpp.
Komplettera med touring sidokjolar så får du en fin linje i förhållande till fronten.
Skippa gärna de kromade m3 speglarna, org e30 speglar är ju dösnygga på den karossen.
Personligen hade jag kört med shadowline lister, men gillar du kromade så go for it.
Fälgar väljer du efter tycke och smak, men de får gärna vara breda, finns inget fulare än cykelhjul.
Här är bilder på min gamla 325ix lackade lister, ix skärmbreddere, och m3 e46 front detta tycker jag faktisk såg helt ok ut men kan väl hålle med om att m-tech är snyggare