Slopa kjolpaket och köra original?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Nox
Posts: 558
Joined: 02 Dec 2008, 21:13
Location: Stockholm

Slopa kjolpaket och köra original?

Post by Nox »

Jag har köpt ett kjolpaket till E30n förra året. Men jag har inte monterat det.
Nu funderar jag på om jag helt enkelt ska slopa det totalt.

Original front, original kofångare ibak. Inga sidokjolar.
Alla lister är borta så det är bara väcket kvar på sidorna.

Till detta ett par feta fälgar. Detta kanske är ett råare stuk på bilen?

Livrädd för att bilen ska kännas plastig :shock:

Fronten ser ut sådär samt sidokjolar:
http://www.shop.s-tuning.eu/imagen.php?pID=52

Arslet är vanlig fläskrieger... som jag inte gillar men men.
Last edited by Nox on 25 Feb 2010, 03:25, edited 1 time in total.
076-115 58 55
-88 E30 325IK
User avatar
Franzén
Posts: 2513
Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg

Post by Franzén »

Kjolpaket KAN bli för maffigt.

Ett originalstuk med några smaskiga detaljer kan bli hur rått som helst.

8)
Grr!
0706-419608
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Det enda som får en E30 fin utöver helt std är M-tech II.

Något folk inte verkar förstå är att det är, enligt mig och många fler, häftigare att ha en bil med kanske org fälgar och inget bling bling men samtidigt alltid ren och fin både ut och invändigt samtidigt som bilens övriga skick talar istället för en skabbig, smutstig och äcklig bil med 19" bling osv.

:)

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Nox
Posts: 558
Joined: 02 Dec 2008, 21:13
Location: Stockholm

Post by Nox »

mm precis som jag tänker.

Sen känns det som att andrahandsvärdet är mycket högre utan all plast. Bilen känns ju mer robust :)

Fan de e svårt. Tycker att fronten itne ser alltför överdriven ut. Men det kan ju se helt åt helskotta ut tillslut ändå.

Jävligt svårt att föreställa sig slutet då den står på plåtfälgar nu och då ser ju allting jätte turkigt ut.
076-115 58 55
-88 E30 325IK
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Motfråga, har du sett någon E30 med plast på som ser fin ut? :D

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Nox
Posts: 558
Joined: 02 Dec 2008, 21:13
Location: Stockholm

Post by Nox »

Nä inte riktigt.

Original utan M-tech så saknas det något. Med ett full paket blir det förmycket.

Vafan finns det inget lagom för? Blir ju less asså.

Ännu mer less blir man ju när man lagt 8000kr åt helvette isf :roll:

Men man slipper ju en jävla massa extrajobb :) ( latheten drar fram.. )
076-115 58 55
-88 E30 325IK
Grefven

Post by Grefven »

moderna former på 80talsbil blir skitfult. och kjolpaket försöker ofta likna the fast and the furious bilarna.


Image

stilig. lätt modifierad originalbil.
Grefven

Post by Grefven »

och vill du ha stylat stuk:

Image

men huv/grill va lite lökigt.
User avatar
Nox
Posts: 558
Joined: 02 Dec 2008, 21:13
Location: Stockholm

Post by Nox »

Blev fan jobbigt nu.

Därimot blir ju bilen helt nedlackad. Inga svarta lister någonstans isf.

Så vad tror ni om detta recept:
Original kaross
Lackade lister varav sidolister borta.
Kromade lister
Kromade M3 speglar
Polerade fälgar med sjysst djup

Bör väll bli jävligt cleant? Och dessutom bör väll andrahandsvärdet vara lite högre?
076-115 58 55
-88 E30 325IK
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

m-tech eller orginal
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

mitt tips.

behåll sidolisterna, ger en fin brytning.
Annars får du gå hela vägen o ta bort blinkers, dörrhandtag etc för att få bilen helt clean, dock rätt drygt att använda bilen..

Kör sedan med en IS-läpp alt Rieger infinity läpp.
Komplettera med touring sidokjolar så får du en fin linje i förhållande till fronten.

Skippa gärna de kromade m3 speglarna, org e30 speglar är ju dösnygga på den karossen.

Personligen hade jag kört med shadowline lister, men gillar du kromade så go for it.

Fälgar väljer du efter tycke och smak, men de får gärna vara breda, finns inget fulare än cykelhjul.

Samt en rejäl sänkning.

mvh
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
User avatar
jimpa_jimmie
Posts: 370
Joined: 26 Jul 2008, 20:08
Location: Kristianstad

Post by jimpa_jimmie »

Här är bilder på min gamla 325ix lackade lister, ix skärmbreddere, och m3 e46 front detta tycker jag faktisk såg helt ok ut men kan väl hålle med om att m-tech är snyggare

Image

Image


Image
"Vem fan è Limmet?"

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0

Jimmie Roth
0709-680760
User avatar
Franzén
Posts: 2513
Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg

Post by Franzén »

Jag kör med Touringkjolar och is-läpp.

Lagom påbyggt i originaltappning.

:P
Grr!
0706-419608
User avatar
mbma
Posts: 723
Joined: 02 Apr 2009, 04:20
Location: karlshamn

Post by mbma »

vad är det för takvinge på touringen du kör med?=)
Grefven

Post by Grefven »

det va något hemmaplastat mög.
User avatar
mbma
Posts: 723
Joined: 02 Apr 2009, 04:20
Location: karlshamn

Post by mbma »

okej tack. såg din "lyxturk" idag tror jag(?) ifall du var på coop karlshamn måste säga att den såg jävligt fräsch ut=)
Grefven

Post by Grefven »

nej. den har inte rullat en meter sen jag fick hem den. så det var inte den.
Post Reply