alltså dessa bilförsäljare...

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
xelerator

alltså dessa bilförsäljare...

Post by xelerator »

Känner att ja måste avreagera mig lite nu...

Ska köpa en "vardagsbil" och har kollat in några e46:or...

har kollat in flertalet men har blivit helt sjukt besviken...

rost, lackskador, bucklor, taskiga dämpare, koppling etc....

o så får man höra "amen de e ju inte en ny bil"... fan va lack ja blir då :x...

helt sjukt hur dåligt folk tar hand om sina bilar...

men det som fick bärgarn o rinna över var när ja skulle åka o titta på en bil i förra veckan... åkte 25 mil enkelresa för att få se ett vrak..

ja frågar om rost, lack etc.. ja standardfrågorna..
han säger att det finns en begynnelse till rost vid skärmkanter bak, men det är så lite att det inte syns.. han har inte märkt det utan det var en spekulant som satt o kröp under bilen som såg de!!! ok tänker jag, lite ytligt, som går o fixa..

inga lackskador, repor eller dörruppslag..

när de gäller utrustningen ska bilen ha elstyrda sportstolar, han e inte säker på passagerarsidan men förarsidan har det iaf..

elhissar fram o bak, full s-bok etc

ok.. nice, ja åker o ska kolla den för o ev köpa den..

väl framme ser ja en bil med "kexchoklad" till skärmkanter bak, ena sidan var väl ok men den andra var helt brun o hade börjat krya upp tom...inte begynnelse direkt alltså..

en ordentlig repa bak med en yta på 1x1 cm där lacken släppt helt, typ som om den fått ett slag eller nåt..

hade inte heller några elstolar, inte heller var det sportstolar, saknade elhissar bak o hade lite strul med mätarhuset...

som pricken över i:et så var den otvättad, o då menar ja verkligen otvättad!! rejält sktig invändigt med grus, gräs, smutspapper etc.. :roll: :shock: fattade ingenting...

visst var den billig men den var ju inte gratis, o dessutom borde han förstå att man inte köper bilen när det i princip är en annan bil han beskriver..
fan att folk e så skamlösa... blir fan less..
tobbe tlrecond

Post by tobbe tlrecond »

att inte fler har vett att lämna iväg bilen på rekond innan man säljer
det gör så mycket.
:wink:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
FoX

Post by FoX »

Leta nyss efter bil till morsan ... då jag starkt rekomendera en bmw e46 (oväntat?) Först va vi sthml och titta på en 325:a -02 med 7500 mil på nacken, Morsan var jäligt ivrig så hon börja pruta medans jag undersökte bilen. jag hitta Rost, repor och åter repor. Öppna huven där var det ca 1,5 mm lager med skit, typ aldrig öppnat.

Jag tvinga morsan att inte köpa den.

Sen väl hemma får vi syn på en jävligt kaxig annons: Stod i stil med
Ruskit fin 330 -01 välldigt bra skött, hittar du en finare bil KÖP den

inga bilder osv. Det var i närheten så vi tänkte kolla alla fall, se ifall allt hans skryt stämmde.

Kan bara säga att den Bmw nörden hadde all rätt i världen att skryta. En svart 330 e46 med nya 18" inte en repa. visade sig att han tvättar bilen endast för hand, Givetvis ny svamp varje gång :shock: Lack skydd varje år för 4k. Han bytte olja var 1000 mil. Han parkerade alltid längst bort på parkeringsplatserna.. gärna längs en vägg så han bara riskera dörr uppslag från ena hållet.

Öppnade huven, där var det kliniskt rent, nästan så den svarta plasten blänkte.

Men grädden på moset var milen. 3750mil, fick se hans köpekontrakt när han köpte bilen för 5 år sedan 368 000:-

Vi köpte bilen för 180 000:- med 18"sommar och 17" vinter (Idag är det hennes ögensten)

Lycka till i jakten, de fina exen finns där, dock lite dyrare men det är dom värda.
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
Brox

Post by Brox »

rost på e46? :shock:

dem där bilarna låter riktigt risiga... jag menar.. till och med min gamla projekt e30 är de nog mindre rost på.... :lol:
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
xelerator

Post by xelerator »

tobbe:
hehe, din fuling...

fox:
visst finns de fina, men några 180 papp har ja inte råd med.. tänkte mig max 90000.. nån 328 -98 eller -99, typ.. eventuellt någon md mindre motor ifall den e fin o välutrustad samt rätt pris...

känns lite som att man tyvärr inte hittar några fina ex i den prisklassen dock.... vill inte heller ha något ex som gått långt heller.. inte kul o ha en bil med 18000 mil på nacken...

det konstiga är att ja såg hur många 328 e46:or som helst under våren för mellan 80-95000 som gått mellan 9-12000 mil, välutrustade, o såg faktiskt riktigt bra ut på bild (men man vet ju hur det kan sluta :wink: )...

var därför ja börja kolla efter dem nu... men nu hittar jag inte en enda 328:a som gått relativt lite o har någorlunda rätt pris!!!
skumt
Basse

Post by Basse »

Var som när brorsan skulle åka och titta på en 535 E34..

Skulle vara fin, bes, och manuell..

Var rostig som få, den var obes och oskattad och det satt i automat i den..

Och då var det 80mil enkel!
Så han tröst köpte sig en Golf GTI turbo på vägen hem.. :?

Mvh///Basse
Post Reply