Behöver eventuellt borra upp navhålet lite grann också.
Hjälp mig nu så får Audi och Merca ägarna en uppsättning feta fälgar mindre

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Blir ju ganska jobbigt om nått hål inte blir centrum imot fälgen.lr om man gängar lite snett e ju ganska lätt hänt så kommer ju bulten snett in i fälgen.Viper89 wrote:Kan man borra och gänga själv måntro eller pratar vi micromillimeters tolerans?Jørg1e30 wrote:Det går fint og kjøre med dobbel bultsirkel. Anders her på forumet kjører slik.
Låter ju fan underbart, i så fall testar jag nog detta på plats. Skulle detta mot förmodan skita sig helt så får jag väl låta det vara lite uppborrade hål där och lämna fälgarna på omborrning. Så detta låter som om det är värt att testa i alla fall!Andy_b wrote:du borrar ju dom nya hålen mitt imellan dom gamla och då blir det ju massa plats över
lättast är nog att ta en gammal MB skiva och svarva av så du bara får centrom och bulthålen kvar
svarva upp centrumhålet så det går över centrumet på ditt nav
upp med skiten i en pelar borr och gör nya hål
och känner du dej säker på handen så kan du borra på plats på bilen
jag har vid flertalet gånger kört med 5x110 fälgar på en 5x108 bil och det funkar ju så skulle du inte få hålen helt 110% så är det nog lungt endå
jo jag vet ,, men det har funkat endåjol wrote:Är det så lite det handlar om kan du köpa hjulbultar med flytande kona och använda navringar.Andy_b wrote:
jag har vid flertalet gånger kört med 5x110 fälgar på en 5x108 bil och det funkar ju så skulle du inte få hålen helt 110% så är det nog lungt endå
se till att borra med rätt storlek på borren för det du ska gänga så det blir fina stabila gängor baraViper89 wrote:Låter ju fan underbart, i så fall testar jag nog detta på plats. Skulle detta mot förmodan skita sig helt så får jag väl låta det vara lite uppborrade hål där och lämna fälgarna på omborrning. Så detta låter som om det är värt att testa i alla fall!Andy_b wrote:du borrar ju dom nya hålen mitt imellan dom gamla och då blir det ju massa plats över
lättast är nog att ta en gammal MB skiva och svarva av så du bara får centrom och bulthålen kvar
Någon som har en gammal MB skiva? =)
Ja, jag ska kolla upp det där jävligt noga innan jag börjar. Tänker inte låta fälgar för XX XXX kr flyga åt fanAndy_b wrote:se till att borra med rätt storlek på borren för det du ska gänga så det blir fina stabila gängor baraViper89 wrote:Låter ju fan underbart, i så fall testar jag nog detta på plats. Skulle detta mot förmodan skita sig helt så får jag väl låta det vara lite uppborrade hål där och lämna fälgarna på omborrning. Så detta låter som om det är värt att testa i alla fall!Andy_b wrote:du borrar ju dom nya hålen mitt imellan dom gamla och då blir det ju massa plats över
Någon som har en gammal MB skiva? =)