M3 e30 skärmar..
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
M3 e30 skärmar..
Tjena!
Nån som vet hur stor skillnad det är på breddningen på skärmarna mellan orginal M3 och M3 EVO3 ?
Ska bygga om och beställde Evo3 skärmarna från BMW för runt 1900 spänn..
(Obs detta är i Finland)
Tacksam för svar.
Nån som vet hur stor skillnad det är på breddningen på skärmarna mellan orginal M3 och M3 EVO3 ?
Ska bygga om och beställde Evo3 skärmarna från BMW för runt 1900 spänn..
(Obs detta är i Finland)
Tacksam för svar.
ja menar nog kronorHenka. wrote:1900€???Neeh, du menar väl kronor?
![]()
Vad skall du göra av M-Technic II paketet?

M-Tec II paketet antar ja att ja ska sälja eller så bytes det mot glasfiberskärmar bak (modell : M3 e30 evo3), men vet inge pris ännu.. färgen är skitdålig på kjolarna å panelerna... behöver slipas rejält..
samt att bakkjolen är glasfibrad i mitten eftersom nån korvballe

E d ingen som vet skillnaden i breddning?

-
Är det inte Evo breddningen som är groteskt stor?
Det verkar som att iaf styling/glasfiberfirmor kallar detta kit för evo:
http://forum.lazzat.se/attachment.php?attachmentid=6908
http://forum.lazzat.se/attachment.php?attachmentid=6911
Det verkar som att iaf styling/glasfiberfirmor kallar detta kit för evo:
http://forum.lazzat.se/attachment.php?attachmentid=6908
http://forum.lazzat.se/attachment.php?attachmentid=6911
Hehe, tänkte väl det... Trodde nästan du menade euros då det stod "(obs detta är i finland)" efter...smaid wrote:ja menar nog kronorHenka. wrote:1900€???Neeh, du menar väl kronor?
![]()
Vad skall du göra av M-Technic II paketet?203€ st.. känns passligt me lite över 400e i framskärmar
MEN man har ju plåt då...

Henrik Back
Vet inte om jag missuppfattat något nu, men går det alltså att beställa M3-ans skärmar hos BMW? Är det framskärmarna det är tal om isf, eller kan man beställa bakskärmarna som reparationsplåt också?
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
Ja det kan man men det kostar en del.AndersJ wrote:Vet inte om jag missuppfattat något nu, men går det alltså att beställa M3-ans skärmar hos BMW? Är det framskärmarna det är tal om isf, eller kan man beställa bakskärmarna som reparationsplåt också?

Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8

Kollade faktiskt upp det också men det var hela sidan från B-stolpe inklusive C-stolpe till baklampan.. Kosta 560€/sida borde ju va runt 5000kr/sidaBurn0ut wrote:Ja det kan man men det kostar en del.AndersJ wrote:Vet inte om jag missuppfattat något nu, men går det alltså att beställa M3-ans skärmar hos BMW? Är det framskärmarna det är tal om isf, eller kan man beställa bakskärmarna som reparationsplåt också?
okaj, hoppas det är okej att jag frågar i din tråd, men vad finns det för alternativ om man vill köpa färdiga M3-bakskärmar som man svetsar på likt ekonomiplåt?
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
någon som har hittat??
??

Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Verkar som flera är intresserade. Kitet från Adolfssons motor ger jag inte mycket för eftersom man ersätter hela karossidan med glasfiber, man lär ju tappa ruskigt mycket vridstyvhet i karossen.
Ska ta mig ner till Bmw och höra vad skärmar kostar så får vi en exakt prisuppgift.
Jag tycker att 5000 per sida inte är överdrivet blodigt, frågan är bara om man kan köpa C-stolpen. Bara M3-breddningen gör sig inte särskilt snyggt utan C-stolpen.
Ska ta mig ner till Bmw och höra vad skärmar kostar så får vi en exakt prisuppgift.
Jag tycker att 5000 per sida inte är överdrivet blodigt, frågan är bara om man kan köpa C-stolpen. Bara M3-breddningen gör sig inte särskilt snyggt utan C-stolpen.
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
va bra gjör det,men man måste ha c stolpen också iallafall jag hehe..
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com