Page 1 of 2
k
Posted: 05 Feb 2010, 21:12
by jimmy_
ukjj
Posted: 05 Feb 2010, 21:14
by jimmy_
har varit o regbesiktigat bilen med buren
så nu är de bara o bygg klart botten delen o sätta ihop toppen
sen slänga i motorn o pilla vidare
Posted: 06 Feb 2010, 11:45
by chribbe
fan va nice med en projekt tråd
Posted: 06 Feb 2010, 11:51
by r.ivars
nice spec! finns ett bra insug till salu om du inte redan börjat bygga ett
Posted: 06 Feb 2010, 21:55
by jimmy_
chribbe wrote:fan va nice med en projekt tråd
japp de va på tiden
Posted: 06 Feb 2010, 21:56
by jimmy_
r.ivars wrote:nice spec! finns ett bra insug till salu om du inte redan börjat bygga ett
har redan börjat bygga ett. tack ändå
Posted: 14 Feb 2010, 19:12
by jimmy_
nu är toppen helt klar för montering
[img][img]http://i368.photobucket.com/albums/oo123/jimmye_123/DSC00172.jpg[/img][/img]
Posted: 14 Feb 2010, 19:18
by nicke.t
ser riktigt fint ut block+topp.mvh
Posted: 14 Feb 2010, 19:22
by jimmy_
nicke.t wrote:ser riktigt fint ut block+topp.mvh
tackar
Posted: 15 Feb 2010, 20:43
by just_mee84
Ser grymt nice ut. Ingen dålig setup på motorn heller
Posted: 15 Feb 2010, 23:29
by moonzhine
Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?
Posted: 15 Feb 2010, 23:46
by r.ivars
Du har inte funderat på nån schysst borgwarnerturbo istället för gt45an? Tycker inte en GT45 hör in bland resten av alla finprylar i ditt bygge? Speciellt inte om det är en kina ?
Säkert ett par stycken här som känner nån som har rasat kinaturbon de första dom gjort.. jag känner flera..
Inte för att klanka, utan för att jag följer och gillar detta projekt, det har sjukt potential till att bli en riktig rövarkärra
Posted: 15 Feb 2010, 23:49
by Ludde_
moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?
Varför inte frågar jag då?
Posted: 16 Feb 2010, 06:39
by johankihl
Ludde_ wrote:moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?
Varför inte frågar jag då?
För att det finns skräckexempel med Megasquirt liksom med Kinaturbosarna som Ivars skrev om. Vi hade tex mappat en polares Audi i 15 mil på gatan på väg till PPF för att bromsa. Strax innan Avesta stannar vi på en mack, nöjda som fasen att mappen är så bra den går att få till på gatan, helt perfekt lambda över hela registret sparar mappen och går in och tar en raggarballe. När vi kommer ut från macken och slår igång bilen är alla värden i sprutet precis som innan, allt frid och fröjd, VE-tabellen ser exakt likadan när man tittar på den som när vi klev ut. Då kommer chocken, när han startar motorn stämmer inte ETT enda lambda värde, på något sätt har den ändrat på allt vi hade gjort och bilen gick snålt ibland, fett ibland och beter sig skit konstigt. Vi börjar mappa resten av vägen till Avesta för att få hyfsad ordning innan Ärtan ska ta över och får till den något sånär bra. Upp med bilen i bänken, vad händer då? Alla värden ser ut som innan, men lambdavärdet fladdrar som en sparv
. Motorn rasade i bänken, en stake gick av, om det berodde på att den spikade kan jag inte svara på men högt cylindertryck är ju iaf orsaken. Värt att chansa? Jag skulle inte göra det igen.
Hoppas att det svarade på din fråga, hoppas att alla ser detta som ett informativt inlägg, inte ett negativt
Posted: 16 Feb 2010, 16:48
by jimmy_
jo skulle gärna vilja ha en annan turbo och sprut men det har ja inte råd med har precis köpt lägenhet som ja ska renovera o så
om någon har en billig bra turbo så kan de vara intressant
mvh jimmy
Posted: 16 Feb 2010, 18:07
by Grefven
men man har råd att göra sopor av resten av grejorna man köpt?
låt projektet ta några månader extra så har du sparat till ett vipec.
Posted: 16 Feb 2010, 18:09
by Pitbull
johankihl wrote:Ludde_ wrote:moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?
Varför inte frågar jag då?
För att det finns skräckexempel med Megasquirt liksom med Kinaturbosarna som Ivars skrev om. Vi hade tex mappat en polares Audi i 15 mil på gatan på väg till PPF för att bromsa. Strax innan Avesta stannar vi på en mack, nöjda som fasen att mappen är så bra den går att få till på gatan, helt perfekt lambda över hela registret sparar mappen och går in och tar en raggarballe. När vi kommer ut från macken och slår igång bilen är alla värden i sprutet precis som innan, allt frid och fröjd, VE-tabellen ser exakt likadan när man tittar på den som när vi klev ut. Då kommer chocken, när han startar motorn stämmer inte ETT enda lambda värde, på något sätt har den ändrat på allt vi hade gjort och bilen gick snålt ibland, fett ibland och beter sig skit konstigt. Vi börjar mappa resten av vägen till Avesta för att få hyfsad ordning innan Ärtan ska ta över och får till den något sånär bra. Upp med bilen i bänken, vad händer då? Alla värden ser ut som innan, men lambdavärdet fladdrar som en sparv
. Motorn rasade i bänken, en stake gick av, om det berodde på att den spikade kan jag inte svara på men högt cylindertryck är ju iaf orsaken. Värt att chansa? Jag skulle inte göra det igen.
Hoppas att det svarade på din fråga, hoppas att alla ser detta som ett informativt inlägg, inte ett negativt
+1