k
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Du har inte funderat på nån schysst borgwarnerturbo istället för gt45an? Tycker inte en GT45 hör in bland resten av alla finprylar i ditt bygge? Speciellt inte om det är en kina ?
Säkert ett par stycken här som känner nån som har rasat kinaturbon de första dom gjort.. jag känner flera..
Inte för att klanka, utan för att jag följer och gillar detta projekt, det har sjukt potential till att bli en riktig rövarkärra
Säkert ett par stycken här som känner nån som har rasat kinaturbon de första dom gjort.. jag känner flera..
Inte för att klanka, utan för att jag följer och gillar detta projekt, det har sjukt potential till att bli en riktig rövarkärra
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Ludde_ wrote:moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?
Varför inte frågar jag då?
För att det finns skräckexempel med Megasquirt liksom med Kinaturbosarna som Ivars skrev om. Vi hade tex mappat en polares Audi i 15 mil på gatan på väg till PPF för att bromsa. Strax innan Avesta stannar vi på en mack, nöjda som fasen att mappen är så bra den går att få till på gatan, helt perfekt lambda över hela registret sparar mappen och går in och tar en raggarballe. När vi kommer ut från macken och slår igång bilen är alla värden i sprutet precis som innan, allt frid och fröjd, VE-tabellen ser exakt likadan när man tittar på den som när vi klev ut. Då kommer chocken, när han startar motorn stämmer inte ETT enda lambda värde, på något sätt har den ändrat på allt vi hade gjort och bilen gick snålt ibland, fett ibland och beter sig skit konstigt. Vi börjar mappa resten av vägen till Avesta för att få hyfsad ordning innan Ärtan ska ta över och får till den något sånär bra. Upp med bilen i bänken, vad händer då? Alla värden ser ut som innan, men lambdavärdet fladdrar som en sparv . Motorn rasade i bänken, en stake gick av, om det berodde på att den spikade kan jag inte svara på men högt cylindertryck är ju iaf orsaken. Värt att chansa? Jag skulle inte göra det igen.
Hoppas att det svarade på din fråga, hoppas att alla ser detta som ett informativt inlägg, inte ett negativt
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
johankihl wrote:Ludde_ wrote:moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?
Varför inte frågar jag då?
För att det finns skräckexempel med Megasquirt liksom med Kinaturbosarna som Ivars skrev om. Vi hade tex mappat en polares Audi i 15 mil på gatan på väg till PPF för att bromsa. Strax innan Avesta stannar vi på en mack, nöjda som fasen att mappen är så bra den går att få till på gatan, helt perfekt lambda över hela registret sparar mappen och går in och tar en raggarballe. När vi kommer ut från macken och slår igång bilen är alla värden i sprutet precis som innan, allt frid och fröjd, VE-tabellen ser exakt likadan när man tittar på den som när vi klev ut. Då kommer chocken, när han startar motorn stämmer inte ETT enda lambda värde, på något sätt har den ändrat på allt vi hade gjort och bilen gick snålt ibland, fett ibland och beter sig skit konstigt. Vi börjar mappa resten av vägen till Avesta för att få hyfsad ordning innan Ärtan ska ta över och får till den något sånär bra. Upp med bilen i bänken, vad händer då? Alla värden ser ut som innan, men lambdavärdet fladdrar som en sparv . Motorn rasade i bänken, en stake gick av, om det berodde på att den spikade kan jag inte svara på men högt cylindertryck är ju iaf orsaken. Värt att chansa? Jag skulle inte göra det igen.
Hoppas att det svarade på din fråga, hoppas att alla ser detta som ett informativt inlägg, inte ett negativt
+1
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35