k

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

jimmy_
Posts: 85
Joined: 17 Jan 2009, 15:29
Location: nyköping

k

Post by jimmy_ »

ukjj
Last edited by jimmy_ on 08 Dec 2010, 21:39, edited 4 times in total.
bmw e30 328 turbo
bmw 318IS
jimmy_
Posts: 85
Joined: 17 Jan 2009, 15:29
Location: nyköping

Post by jimmy_ »

har varit o regbesiktigat bilen med buren
så nu är de bara o bygg klart botten delen o sätta ihop toppen
sen slänga i motorn o pilla vidare :D
bmw e30 328 turbo
bmw 318IS
User avatar
chribbe
Posts: 611
Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping

Post by chribbe »

fan va nice med en projekt tråd :P
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

nice spec! finns ett bra insug till salu om du inte redan börjat bygga ett :-)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
jimmy_
Posts: 85
Joined: 17 Jan 2009, 15:29
Location: nyköping

Post by jimmy_ »

chribbe wrote:fan va nice med en projekt tråd :P


japp de va på tiden :lol:
bmw e30 328 turbo
bmw 318IS
jimmy_
Posts: 85
Joined: 17 Jan 2009, 15:29
Location: nyköping

Post by jimmy_ »

r.ivars wrote:nice spec! finns ett bra insug till salu om du inte redan börjat bygga ett :-)


har redan börjat bygga ett. tack ändå
bmw e30 328 turbo
bmw 318IS
jimmy_
Posts: 85
Joined: 17 Jan 2009, 15:29
Location: nyköping

Post by jimmy_ »

nu är toppen helt klar för montering :P

[img][img]http://i368.photobucket.com/albums/oo123/jimmye_123/DSC00172.jpg[/img][/img]
bmw e30 328 turbo
bmw 318IS
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

ser riktigt fint ut block+topp.mvh
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
jimmy_
Posts: 85
Joined: 17 Jan 2009, 15:29
Location: nyköping

Post by jimmy_ »

nicke.t wrote:ser riktigt fint ut block+topp.mvh



tackar :P
bmw e30 328 turbo
bmw 318IS
just_mee84
Posts: 319
Joined: 22 Jul 2007, 16:56
Location: uddevalla
Contact:

Post by just_mee84 »

Ser grymt nice ut. Ingen dålig setup på motorn heller
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Du har inte funderat på nån schysst borgwarnerturbo istället för gt45an? Tycker inte en GT45 hör in bland resten av alla finprylar i ditt bygge? Speciellt inte om det är en kina ?

Säkert ett par stycken här som känner nån som har rasat kinaturbon de första dom gjort.. jag känner flera..

Inte för att klanka, utan för att jag följer och gillar detta projekt, det har sjukt potential till att bli en riktig rövarkärra :P
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?


Varför inte frågar jag då?
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Ludde_ wrote:
moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?


Varför inte frågar jag då?


För att det finns skräckexempel med Megasquirt liksom med Kinaturbosarna som Ivars skrev om. Vi hade tex mappat en polares Audi i 15 mil på gatan på väg till PPF för att bromsa. Strax innan Avesta stannar vi på en mack, nöjda som fasen att mappen är så bra den går att få till på gatan, helt perfekt lambda över hela registret sparar mappen och går in och tar en raggarballe. När vi kommer ut från macken och slår igång bilen är alla värden i sprutet precis som innan, allt frid och fröjd, VE-tabellen ser exakt likadan när man tittar på den som när vi klev ut. Då kommer chocken, när han startar motorn stämmer inte ETT enda lambda värde, på något sätt har den ändrat på allt vi hade gjort och bilen gick snålt ibland, fett ibland och beter sig skit konstigt. Vi börjar mappa resten av vägen till Avesta för att få hyfsad ordning innan Ärtan ska ta över och får till den något sånär bra. Upp med bilen i bänken, vad händer då? Alla värden ser ut som innan, men lambdavärdet fladdrar som en sparv :(. Motorn rasade i bänken, en stake gick av, om det berodde på att den spikade kan jag inte svara på men högt cylindertryck är ju iaf orsaken. Värt att chansa? Jag skulle inte göra det igen.

Hoppas att det svarade på din fråga, hoppas att alla ser detta som ett informativt inlägg, inte ett negativt :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
jimmy_
Posts: 85
Joined: 17 Jan 2009, 15:29
Location: nyköping

Post by jimmy_ »

jo skulle gärna vilja ha en annan turbo och sprut men det har ja inte råd med har precis köpt lägenhet som ja ska renovera o så :P

om någon har en billig bra turbo så kan de vara intressant :lol:


mvh jimmy
bmw e30 328 turbo
bmw 318IS
Grefven

Post by Grefven »

men man har råd att göra sopor av resten av grejorna man köpt?

låt projektet ta några månader extra så har du sparat till ett vipec.
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

johankihl wrote:
Ludde_ wrote:
moonzhine wrote:Ser bra ut,men varför ett ms sprut till den fina motorn?


Varför inte frågar jag då?


För att det finns skräckexempel med Megasquirt liksom med Kinaturbosarna som Ivars skrev om. Vi hade tex mappat en polares Audi i 15 mil på gatan på väg till PPF för att bromsa. Strax innan Avesta stannar vi på en mack, nöjda som fasen att mappen är så bra den går att få till på gatan, helt perfekt lambda över hela registret sparar mappen och går in och tar en raggarballe. När vi kommer ut från macken och slår igång bilen är alla värden i sprutet precis som innan, allt frid och fröjd, VE-tabellen ser exakt likadan när man tittar på den som när vi klev ut. Då kommer chocken, när han startar motorn stämmer inte ETT enda lambda värde, på något sätt har den ändrat på allt vi hade gjort och bilen gick snålt ibland, fett ibland och beter sig skit konstigt. Vi börjar mappa resten av vägen till Avesta för att få hyfsad ordning innan Ärtan ska ta över och får till den något sånär bra. Upp med bilen i bänken, vad händer då? Alla värden ser ut som innan, men lambdavärdet fladdrar som en sparv :(. Motorn rasade i bänken, en stake gick av, om det berodde på att den spikade kan jag inte svara på men högt cylindertryck är ju iaf orsaken. Värt att chansa? Jag skulle inte göra det igen.

Hoppas att det svarade på din fråga, hoppas att alla ser detta som ett informativt inlägg, inte ett negativt :)


+1
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Post Reply