Blev så jäkla sugen på att skaffa nånting att leka med på vintern och Tim hade denna bilen utannonserad här på forumet.
Blev en tripp upp till Rättvik tillsammans med Rikard/Isåkare för att hämta hem kärran.
På väg hem:
Första reparationen blev att köpa nytt avgassystem som byttes. Blev shopping från http://www.exhauststore.eu/ hade ett nytt system liggande hemma på trappen på 3 dagar för 715:- inklusive frakt.
Nästa steg var att byta stötdämparna fram som var tvärslut: Nya sportiga dämpare kom från GE motorsport.
Efter att nu ha besiktigat bilen och kört med den någon vecka på snöiga vägar och på isen kan man nu konstatera att det behövs mer effekt!
Siktar på att bygga ihop ett enkelt snik-kit och ladda ca 0,5 på oöppnad motor. Borde väl ge nånstans mellan 230-260hk kan jag tänka mig.
Planen är att bygga ett enkelt grenrör och hänga dit en turbo i storlek med ett Mitsu 16t agg eller liknande.
Vet inte om man ska fixa chip eller msd boostretarder och sänka tändningen och kompensera för större spridare eller om man ska åka e85 och låta tändningen vara som den är!? Tips där? Måste man ha ic för så låga laddtryck eller kan man hoppa över det?
Liten bild från isen:
Här står vitingarna på rad:
325ix-89 Vinterbilen
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
325ix-89 Vinterbilen
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290