Page 1 of 3
1119hk Skyline
Posted: 25 Jan 2010, 21:20
by R.Larsson
Posted: 25 Jan 2010, 21:24
by olander_91
respekt!
Posted: 25 Jan 2010, 21:36
by Clarken
Posted: 26 Jan 2010, 08:00
by J@ke
Riktigt råå bil. ska bli roligt att se hur det går för han till sommaren!
Posted: 26 Jan 2010, 10:27
by micke999
hur mycke väger en skyline?
Posted: 26 Jan 2010, 10:45
by P.Herrdahl
micke999 wrote:hur mycke väger en skyline?
http://lmgtfy.com/?q=weight+skyline+r33
Posted: 26 Jan 2010, 14:07
by Thörn
denna verkar gå betydligt bättre eller så kanske det e filmningen, eller att dom inte mosar på fullt.
http://www.youtube.com/watch?v=PtD6ZbFMqCw
Posted: 26 Jan 2010, 17:32
by micke999
tycker den inte värkar röra på sig speciellt hårt med tanke på hk i den
Posted: 26 Jan 2010, 17:40
by micke999
Posted: 26 Jan 2010, 18:45
by J@ke
men det gör den inte.
filmen är från när dom kollar mappen på gatan efter bänkning.
Posted: 26 Jan 2010, 19:02
by Karel021
återigen..
Hur fan får man 931whp till 1119hp ?
men den lät fint iaf
Posted: 26 Jan 2010, 19:06
by ramberg
Karel021 wrote:återigen..
Hur fan får man 931whp till 1119hp ?
men den lät fint iaf
Undrar stort varför man ens skriver ut nåt uppskattat värde när den har bänkats på hjulen och fått en effektsiffra redan..
Är det verkligen så coolt med högre siffra på motorn?
Det är väl ändå vad man får ut av besten och kan nyttja på hjulen som är det intressanta och inget "teoretiskt" värde man inte ens mätt fram till.
Posted: 26 Jan 2010, 19:28
by Karel021
ramberg wrote:Karel021 wrote:återigen..
Hur fan får man 931whp till 1119hp ?
men den lät fint iaf
Undrar stort varför man ens skriver ut nåt uppskattat värde när den har bänkats på hjulen och fått en effektsiffra redan..
Är det verkligen så coolt med högre siffra på motorn?
Det är väl ändå vad man får ut av besten och kan nyttja på hjulen som är det intressanta och inget "teoretiskt" värde man inte ens mätt fram till.
aboslut jag håller med helt o hållet på de.
Sen skulle ja ljuga om jag sa att ja aldrig sagt "motoreffekt" för de har jag.
men då räknat på 10-11% sen o räkna procentuell förlust är ju galet oxå,
De bästa är o skriva whp de är ju som du säger de man använder..
men mer effekt är ju självklart "ballt"
Posted: 26 Jan 2010, 20:00
by RickardP
Jäkligt ball. jag gillade dumpljudet starkt på denna.
Posted: 26 Jan 2010, 20:15
by r.ivars
att nämna effekt beror väl på vart man är nånstans..
frågar någon annan trimmputte vad man bromsat säger man på hjulen, så räknar man tillsammans ut vad det blir i motorn så man är överens om vilken förlust det må vara...
frågar någon som inte kan så mycket säger man ju omräknat.. alternativt att förklara vad på hjulen är.. och sen få frågan hur mycket hästar det är i dennes farsas saab aero med 250hk.. ( för att kunna jämföra ) sen höftar du till med vad saaben kan leverera på hjulen och sen kan personen ifråga bilda sig en uppfattning om hur mycket det då skiljer och hur CP det är med en bmw som har 400 på hjulen eller närmare 500 kusar...
Vilken väg tror ni man väljer i längden?
Dom som har TUFFAST med mos bromsar inte ens på hjulen för den delen
Posted: 26 Jan 2010, 20:17
by r.ivars
Karel021 wrote:återigen..
Hur fan får man 931whp till 1119hp ?
men den lät fint iaf
innan alla var så jävla realistiska så "hade" ju 4 krafsare effektförlust på 20% och bakhjulsdrivet 15%
Posted: 26 Jan 2010, 20:26
by Nisse Järnet
RB26 låter så jävla nice! Verkade vara en hel del ketchup dock