JMK Racing BMW M3e30 Turbo 605whp & 730wnm
Posted: 15 Jan 2010, 21:09
Tjena på er Motorsports Tokar...
Så här tänkte jag presentera mitt bil byggande
av min BMW 320i -89 coupé som jag har byggt
på i 2 år och utvecklat till en potent banracing bil i min smak & stil..
Jag har länge haft tankarna kring en BMW M3 Replica som
är både lätt o bred och självklart snabb på bana,efter några
samtal med Lars på Acm-se blev ett M3-kitt inhandlat och senare
blev drömmen verklighet..!
BMW M3E30 Replica`s setup:
MOTOR:
M50b25
Block borrat till 84,5/
Toppdeckad
Cooper topp packning
Vev 2,8l
Bottendel balanserad
Stödgördel
Spm stakar 135mm
Smidda Wiseco kolvar lågkomp
Nya ram-vev lager
Race kamkedjor
Dubbla insugs kammar
Toppen planad/mirafrästa säten
Vag spolar
Arp topp-botten
Ny vattenpump
M20 lättat svänghjul
M20 startmotor
Griffin kylare
Intercooler
50mm PPF dump
BRÄNSLE:
Fuelcell i alu 37l
Bosch 044 x2
Y-kors Nuke
Aeromotive filter 10 macron
aeromotive BTR
Nuke fuelrail
1250cc spridare
Earl kopplingar
stålomspunnen slang
TURBO:
Precision SC6162 Ar 0,63
Precision 46mm WG
DRIVLINA-CHASSI:
Zf låda
618nm tryckplatta
4-puckad sinter
328 kardan
Stora lamell diffen 3,25utv
Delrin i hela chassit+växel länk
DTM justerbart chassi
D2 Racing coilovers
H/R krängare bak
EXTERIÖR-KAROSS
BMW M3 kitt
Evo front med kolfiber split
Evo vinge i kolfiber
Luftintag till frambromsar
Dtm speglar
Makrolon rutor 4mm
Framruta i glas
INTERIÖR:
Sparco Evo x2
Sparco mocka ratt
Snap off nav
Flockad instrumentbräda
Finess full bur
Fotstöd
Dörrsidor i Kolfiber
TITAN 6-punkts bälten
Hydralisk handbroms med Sellholms 3-vägs ventil
FÄLGAR:
Oz Racing mito
Fram 17x8,5 ET 13
Bak 17x9,5 ET 19
BBS Style 5
Fram 17x8
Bak 17x9
BROMSAR:
Brembo 4-kolvs fram
M3e46 skivor
Showtime...
Orginal bilen
Så här köpte ja den..
Här börjar kaoset:)
Värmepistol och U-format stämjärn
Mycket slit bakom detta..
Det blir många kilon till slut
Ny bottenplåt
Renovering av länkarmar
Farsan inspekterar nya lackboxen:)
Broder svetsar sista rosten
Ny lackad med Hagmans 2-comp
Så ska en bil se ut,rent o snyggt..
Pannrummet..
Bak stötdämparen..
Fram stötdempare..
Bakre hjulhus..
Så blev länkarmarn..
Länkarmar bak o den nylackade diffen..
Här kommer det målas vitt..
Här står buren o väntar på montering..
Så där ja-där satt den..
Stolarna på plats..
Drftingspaken har ja tillverkat..
Även fotstödet tillverkades i den lilla motorsports fabriken
O där sitter dom på plats..
Så nu börjar det bli hemtrevligt & ratten är sänkt 7cm,,
Glasfiber kittet sitter nu snart på sin plats..
Här sitter M3 bakskärm och C-stolpe på plats..
Evo fronten tillpassad..
Tröskel montage..
Popnitad o limmad..
Så här tänkte jag presentera mitt bil byggande
av min BMW 320i -89 coupé som jag har byggt
på i 2 år och utvecklat till en potent banracing bil i min smak & stil..
Jag har länge haft tankarna kring en BMW M3 Replica som
är både lätt o bred och självklart snabb på bana,efter några
samtal med Lars på Acm-se blev ett M3-kitt inhandlat och senare
blev drömmen verklighet..!
BMW M3E30 Replica`s setup:
MOTOR:
M50b25
Block borrat till 84,5/
Toppdeckad
Cooper topp packning
Vev 2,8l
Bottendel balanserad
Stödgördel
Spm stakar 135mm
Smidda Wiseco kolvar lågkomp
Nya ram-vev lager
Race kamkedjor
Dubbla insugs kammar
Toppen planad/mirafrästa säten
Vag spolar
Arp topp-botten
Ny vattenpump
M20 lättat svänghjul
M20 startmotor
Griffin kylare
Intercooler
50mm PPF dump
BRÄNSLE:
Fuelcell i alu 37l
Bosch 044 x2
Y-kors Nuke
Aeromotive filter 10 macron
aeromotive BTR
Nuke fuelrail
1250cc spridare
Earl kopplingar
stålomspunnen slang
TURBO:
Precision SC6162 Ar 0,63
Precision 46mm WG
DRIVLINA-CHASSI:
Zf låda
618nm tryckplatta
4-puckad sinter
328 kardan
Stora lamell diffen 3,25utv
Delrin i hela chassit+växel länk
DTM justerbart chassi
D2 Racing coilovers
H/R krängare bak
EXTERIÖR-KAROSS
BMW M3 kitt
Evo front med kolfiber split
Evo vinge i kolfiber
Luftintag till frambromsar
Dtm speglar
Makrolon rutor 4mm
Framruta i glas
INTERIÖR:
Sparco Evo x2
Sparco mocka ratt
Snap off nav
Flockad instrumentbräda
Finess full bur
Fotstöd
Dörrsidor i Kolfiber
TITAN 6-punkts bälten
Hydralisk handbroms med Sellholms 3-vägs ventil
FÄLGAR:
Oz Racing mito
Fram 17x8,5 ET 13
Bak 17x9,5 ET 19
BBS Style 5
Fram 17x8
Bak 17x9
BROMSAR:
Brembo 4-kolvs fram
M3e46 skivor
Showtime...
Orginal bilen
Så här köpte ja den..
Här börjar kaoset:)
Värmepistol och U-format stämjärn
Mycket slit bakom detta..
Det blir många kilon till slut
Ny bottenplåt
Renovering av länkarmar
Farsan inspekterar nya lackboxen:)
Broder svetsar sista rosten
Ny lackad med Hagmans 2-comp
Så ska en bil se ut,rent o snyggt..
Pannrummet..
Bak stötdämparen..
Fram stötdempare..
Bakre hjulhus..
Så blev länkarmarn..
Länkarmar bak o den nylackade diffen..
Här kommer det målas vitt..
Här står buren o väntar på montering..
Så där ja-där satt den..
Stolarna på plats..
Drftingspaken har ja tillverkat..
Även fotstödet tillverkades i den lilla motorsports fabriken
O där sitter dom på plats..
Så nu börjar det bli hemtrevligt & ratten är sänkt 7cm,,
Glasfiber kittet sitter nu snart på sin plats..
Här sitter M3 bakskärm och C-stolpe på plats..
Evo fronten tillpassad..
Tröskel montage..
Popnitad o limmad..