om jag ska köra 17x9" runt om på e30 touring .... vad för et ska jag ha?
samt skiljer ET om jag sätter 5serie nav runt om mot orginal?
funderar på att köra 205 eller 215/40 däck på fälgarna så dom får gärna sticka ut nån mm utanför skärmkanten
ET fråga på e30
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
ET fråga på e30
pm om det är nått
kör runt et15 +- några mm.
Hur ska du få på 5 serie nav runtom??
I varje fall kan det skilja mot e30 nav ja, m3e30 skiljer lite tex, men inte så mycket.
Har för mig att jag sett någon jämföra e36 nav, e28, m3e30 mot e30 org. tror det tom var här på forumet. M3e30 skiljde minst om jag minns rätt.
Hur ska du få på 5 serie nav runtom??
I varje fall kan det skilja mot e30 nav ja, m3e30 skiljer lite tex, men inte så mycket.
Har för mig att jag sett någon jämföra e36 nav, e28, m3e30 mot e30 org. tror det tom var här på forumet. M3e30 skiljde minst om jag minns rätt.
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
inte hört någon som kör/kört med 5 serie nav bak, inte vad jag kan minnas i varje fall.
fram kan man göra det om man vill ja, med en hylsa, på samma sätt som man gör med e36/e46 etc nav.
Monterar det i org e30 fjäderben då.
Generellt kör man med m3 e30 nav bak, alternativt e36 compact bakvagn eller z3 bakvagn.
Detta är bolt on, men med z3 o e36 prylarna får man köra med fälgar med mycket hög inpressning annars hamnar fälgarna för långt ut.
Men visst, orkar/vill du modda kan du säkert montera det mesta.
fram kan man göra det om man vill ja, med en hylsa, på samma sätt som man gör med e36/e46 etc nav.
Monterar det i org e30 fjäderben då.
Generellt kör man med m3 e30 nav bak, alternativt e36 compact bakvagn eller z3 bakvagn.
Detta är bolt on, men med z3 o e36 prylarna får man köra med fälgar med mycket hög inpressning annars hamnar fälgarna för långt ut.
Men visst, orkar/vill du modda kan du säkert montera det mesta.
Skärmvalsning....
- Strandholm
haha den lösningen ligger på is just nu ... för jag åkte på att köpa nya silentbussningar och hjulager till e30 axelnStrandholm wrote:bygg dit en m5 bakvagn istället så jag kan kopiera dina lösningar sen
så det blir nog att jag sätter i m5 klumpen där

men det man får göra är att ta bort tanken på e30 och flytta fram silent infästningen för att e34 axeln gör så att hjulen hamnar 60mm längre bak
pm om det är nått