Page 1 of 1
M20B25 + Z45 turbokam = fräsa kolvarna?
Posted: 20 Jul 2006, 00:37
by Nisse Järnet
Kommer ihåg att jag läst nån stans att man måste fiffla till ventilurtagen med den setupen, stämmer det? Nån som kan göra det i Sthlmsområdet??
Posted: 20 Jul 2006, 16:44
by peppe
Jag fick då göra djupare urtag. Men om det gäller för alla motorer vet jag inte. Sådant måste man alltid mäta för att vara säker
Posted: 20 Jul 2006, 17:29
by Nisse Järnet
Jo självklart, men jag tänkte att om det var allmänt kännt att man med original m20b25 behövde fräsa 1.3mm tex så kunde man lika gärna göra det innan man smackade ihop allt, blir ju lite mindre jobb
Hur mycket var du tvungen att ta ur?
Posted: 20 Jul 2006, 21:24
by FoX
Om du ska göra djupare ventilurtag på kolvarna, och motorn sitter i bilen... så har ppf en JÄVLIGT bra lösning på det här.. dom kan kan göra djupare ventilurtag på kolvarna när kolvarna är i blocket.. skit smidigt.
hur? De har en special topp med "borr ventiler"
detta kanske var gammla nyheter, men jävligt bra/smart lösning som spar tid.
Posted: 21 Jul 2006, 01:49
by peppe
Minns inte hur mycket jag fick ta ur. Gjorde det med kolvarna i i alla panik. Men det funkade kalas!
Posted: 25 Jul 2006, 20:49
by Nisse Järnet
Kolvarna sitter inte i bilen och har inte svarvats än heller, men man kanske får vänta tills PPF konverterat klart till pepparkakor och är tillbaks i garaget innan man kan få lite djupare urtag gjorda
Eller ska man testa med lera först?