Är ju viskodiff på dessa och Bäckis har en tillsalu, men tydligen ska man mata på tryck från styrservon i dom? varför? är det nödvändigt? Och jag hittar ingen vettig info om jag googlar heller. enda jag hittar är att en klump från en e30 325ix passar en vanlig e30 325,
Men varför ska just en diff från en 525ix matas me tryck från styrservon? låter inte så smärtfritt att bulta dit en 525ix diff på en vanlig 525a.
Nån som sitter på nån matnyttig info?
525IX Bakaxel
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
525IX Bakaxel
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Diffen är elektroniskt styrd på 525iX. Sitter en enhet som slangarna går via till diffen. Tror att systemet fungerar ungefär som AYC på Mitsubishi Evo.
Någon som är säker på att de går från servoumpen? Jag trodde att det satt en elhydraul pump på dem...
Någon som är säker på att de går från servoumpen? Jag trodde att det satt en elhydraul pump på dem...
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Ibland ska dom då krångla till det mer än nödvändigt! frågan är om man måste koppla på tryck från styrservon, separat pump eller hur det nu är för att den ska funktionera ordentligt eller över huvud taget!
Ska ringa nån bmw verkstad imorgon och höra om dom vet hur det ligger till.
Ska ringa nån bmw verkstad imorgon och höra om dom vet hur det ligger till.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Här har du väl redan tittat antar jag: Realoem - E34 525ix EH LOCK TUBING/MOUNTING PARTS