Ännu ett irreterande fel på bilen.
Skulle precis stänga dörren så märker jag att den inte går att stänga.
Själva armen som ska låsa fast om haken på B stolpen har liksom inget motstånd. Så om jag kör nu och svänger höger så kommer förardörren att åka upp.
Är det nån som har en bild på hur låsmekanismen ser ut? Har plockat bort dörrsidan och jag ser att det är en pigg som det borde sitta en fjäder på eller nåt liknande.
Har kollat på realoem men där finns inte ens E28 med.
Bilen i fråga är alltså en -87 BMW E28 528 och det är förardörren som inte går att stänga/h¨lla stängd.
Snabba svar uppskattas!
Mvh
Dörren stängs inte. Akut. FIXAT :D
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Christian.N
Dörren stängs inte. Akut. FIXAT :D
Last edited by Christian.N on 28 Dec 2009, 22:10, edited 1 time in total.
Enköping, 073-3104393
- grader?
Låter som den har frusit, min 523 gjorde så nu när det var 15 minus, fick sitta och hålla den och sen ha den inne i värmen så den tinade och sen smörja alltihop sen funkade den igen!
Är det en häck så funkar ju det gamla beprövade spännband-mellan-dörrarna-knepet om man inte orkar göra något åt det!
Låter som den har frusit, min 523 gjorde så nu när det var 15 minus, fick sitta och hålla den och sen ha den inne i värmen så den tinade och sen smörja alltihop sen funkade den igen!
Är det en häck så funkar ju det gamla beprövade spännband-mellan-dörrarna-knepet om man inte orkar göra något åt det!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
- Christian.N
Alltså jag fick upp dörren men låshaken som sitter mot B-stolpen ( som ska hålla dörren stängd) går att röra på utan nån kraft alls. Det är nåt som har släppt för när man stänger dörren så ska den vrida sig och låsa.
Som ni ser på första bilden så kan man röra den med fingrarna i riktining som pilerna visar. Den låset alltså inte fast. Så nåt har lossnat i insidan av dörren men jag har ingen aning om hur det ska sitta eller se ut så en sprängskiss eller nåt vore kanon. Måste fixa det innan jag ska åka till jobbet imorgon. Kan fan inte sitta och hålla i dörren hela vägen in till jobbet..

Som ni ser på första bilden så kan man röra den med fingrarna i riktining som pilerna visar. Den låset alltså inte fast. Så nåt har lossnat i insidan av dörren men jag har ingen aning om hur det ska sitta eller se ut så en sprängskiss eller nåt vore kanon. Måste fixa det innan jag ska åka till jobbet imorgon. Kan fan inte sitta och hålla i dörren hela vägen in till jobbet..

Enköping, 073-3104393
- Christian.N
- Christian.N
Så! I sin vanliga ordning när jag håller på med nånting som jag själv inte valt att hålla på med så är det inte mycket som behövs för att det ska snetända och jag ska dampa ur.
I vanlig ordning så kände jag att det började koka över så jag spottade ut snusen, tände en cigg och gick och pissade. Sparkade till verktygslådan som jag konkat med mig ut till bilen.
Sneglade ner i verktygslådan och såg min fina handslägga modell större.
Höll i dörren och gav låset ett par rejäla smällar. Det knäcktes till åt ena hållet så jag fick slå på ett par smällar åt andra hållet. Smällde igen dörren och släppte släggan ner i verktygslådan igen.
Så skulle jag bara ta nycklarna som låg i bilen och se på fan. nu var dörren stängd. Låset funkar klockrent igen. Så nåt hade väl fryst eller så hoppade nåt på plats igen..
Summan av allt är iaf att löser det sig inte med våld så tar man i för lite eller i detta fall så löser det sig inte med våld så har du för liten hammare.. Och eftersom man dampade ur där ute i kylan så mår man prima nu.
Nu ska jag ta en varmdusch för jag frös ku*** av mig där ute.
Never go outside only wearing longjohns and a jacket. You will freeze your dic* off
I vanlig ordning så kände jag att det började koka över så jag spottade ut snusen, tände en cigg och gick och pissade. Sparkade till verktygslådan som jag konkat med mig ut till bilen.
Sneglade ner i verktygslådan och såg min fina handslägga modell större.
Höll i dörren och gav låset ett par rejäla smällar. Det knäcktes till åt ena hållet så jag fick slå på ett par smällar åt andra hållet. Smällde igen dörren och släppte släggan ner i verktygslådan igen.
Så skulle jag bara ta nycklarna som låg i bilen och se på fan. nu var dörren stängd. Låset funkar klockrent igen. Så nåt hade väl fryst eller så hoppade nåt på plats igen..
Summan av allt är iaf att löser det sig inte med våld så tar man i för lite eller i detta fall så löser det sig inte med våld så har du för liten hammare.. Och eftersom man dampade ur där ute i kylan så mår man prima nu.
Nu ska jag ta en varmdusch för jag frös ku*** av mig där ute.
Never go outside only wearing longjohns and a jacket. You will freeze your dic* off

Enköping, 073-3104393