Vilka är dom snyggaste fälgarna till e30?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Dajb

Vilka är dom snyggaste fälgarna till e30?

Post by Dajb »

Hejsan!

hoppas detta blev rätt forumsdel och att det inte finns en likadan tråd tidigare, jag sökte flera gånger, men hitta inget (är dock helt värdelös på att söka på forum)

sitter och planerar inför e30 bygget om vilka fälgar man ska ha och det finns så mycket att välja mellan så man blir tokig!

så tänkte att jag vänder mig till er och se vad ni tycker?

alltså vilka fälgar sitter bäst på en en clean e30? inga konstiga kjolpaket och sånt trams, utan bara en clean e30, kanske m-tech II paket på sin höjd!

vilka tum ska man köra på? finns där några riktigt fina 4x100 fälgar? eller måste man bygga om till 5x120 för att komma åt dom bästa fälgarna?

så upp med bilder på fälgar på en e30 som ni gillar bäst, med namn och tum på fälgarna :)

just nu som jag tycker så ligger väll Volk GTU jäkligt bra till utseendemässigt
Image

eller WORK VS-XX som bullen har på sin tokfeta m3a
dock skulle jag vilja ha i denna version med ruggigt bred kant:
Image
men dom kommer väll aldrig finnas i rätt ET för att få på dom på en e30 utan att bredda utåt och jag vill behålla orginal e30 skärmar, lite valsade kanske, men inget mer, inga m3 breddningar eller liknande

har inte hittat någon bild med någon av dessa fälgar på en e30, eller någon bil med 4x100 så det är väll bara att utesluta att hitta riktigt feta fälgar i det bultmönstret :(

Mvh
Dajb
Grefven

Post by Grefven »

oavsett vilket man väljer så är det denna typen av design som du föreslagit och gärna med guldigt centrum då som är finast.

kolla bumpers nya porsche. det är ju drömfälgen. men den bredden går ju just bara på porsche och några få modeller till.
Chrille D

Post by Chrille D »

Här har du Andrés fruktansvärt fina E30!
Han har ju typ sånna fälgar du pratade om...

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... &start=171
Bläddra ner lite där...

Blev tyvärr stulen för nåt år sedan... :(

Compomotive MO1890 tycker jag förstås är riktigt läckra! :)

Mvh
Christian Danielsson

BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Dajb

Post by Dajb »

bullen! wrote:oavsett vilket man väljer så är det denna typen av design som du föreslagit och gärna med guldigt centrum då som är finast.

kolla bumpers nya porsche. det är ju drömfälgen. men den bredden går ju just bara på porsche och några få modeller till.
ja det känns lite som att det är rätt väg att gå med såna fälgar, men jag vill ju ha mycket kant, och det känns som att et'n och bredden på fälgen inte blir passande jämfört med e30s hjulhus, och då måste man börja bredda och tycker inte det är snyggt med breddningar på en e30, och m3 skärmarna ska sitta på m3an inte på en vanlig e30 tycker jag :)

ja jag kika på dom, fantasiska :)

Chrille D wrote:Här har du Andrés fruktansvärt fina E30!
Han har ju typ sånna fälgar du pratade om...

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... &start=171
Bläddra ner lite där...

Blev tyvärr stulen för nåt år sedan... :(

Compomotive MO1890 tycker jag förstås är riktigt läckra! :)

Mvh

dom var inte helt fel dom heller, det är ju det stuket iaf :P och dom sitter bra på en e30 helt klart :)

compomotive är också grymt, dom har jag inte tänkt på faktist, ska kika vad dom finns i för dimensioner :) tack!

Mvh
Franzén

Post by Franzén »

Image

BBS Style 5 som dom SKALL se ut.

8)
Grr!
0706-419608
Daniel86

Post by Daniel86 »

Limmet åket ju med compomotive mo5 eller 6 kommer inte ihåg riktigt men dem var allt feta.

Mocomp säljer dem men har för mig att dem inte finns så breda som man vill ha.

Image

Mvh

EDIT: när ja kollade på den bilden fanns dem visst väldigt breda ändå..
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Grefven

Post by Grefven »

Franzén wrote:[img]BBS Style 5 som dom SKALL se ut.

8)
guldiga centrum så hade den fått ett poäng till ;-)
Dajb

Post by Dajb »

BBS Style 5 var sjyssta, men dom e för mycket old school för min smak :)

compomotive fälgarna är riktigt sjyssta, men skulle nog helst vilja ha 19" och har för mig att dom bara tillverkas till 18 eller något?

inga fler som har några bra idéer? :)

Mvh
RoDe

Post by RoDe »

ska du ha 19" på en vanlig e30 får du dra ner på dina krav om bred fälgkant.
The Lower Class
Dajb

Post by Dajb »

RoDe wrote:ska du ha 19" på en vanlig e30 får du dra ner på dina krav om bred fälgkant.
jag vet, det jag inte gillar alls :( men vill inte åka med mindre fälgar och mer kant :S usch jobbigt :P
jorgen

Post by jorgen »

ska du ha en clean e30 så hade jag satsat på 17" alpina
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com

Stort tack till:

PPF
Peter K
Dajb

Post by Dajb »

jorgen wrote:ska du ha en clean e30 så hade jag satsat på 17" alpina
ja den blir ju väldigt clean, någon snygg matt lack (ej svart) :P lackad undertill, lackat allting, snygg prydligt, men vill endå få det vad man ska säga ban stuket på den, den ska samtidigt se rå och fet ut och endå clean är det tänkt, lite diskret kolfiber här och där, full m3 skinn inredning eller liknande, lackad bur, racigt men endå funktionsvänligt på bana :)

har du någon bild möjligen på en e30 med 17" alpina fälgar?

mvh
jorgen

Post by jorgen »

///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com

Stort tack till:

PPF
Peter K
Dajb

Post by Dajb »

jorgen wrote:här finns det några: http://www.bmautosport.co.uk/detail.php?siteid=65

Tackar!

tyvärr inte alls det stuket jag vill uppnå :(
tack endå :)

mvh
xelerator

Post by xelerator »

Som RoDe sa blir det svårt att ha 19" med mycket bred kant, om du inte breddar bilen något fruktansvärt dvs.

Jag köpte 19" till min bil förut o kom fram till att 8.5x19" "ska gå" att få dit med valsning osv. Dvs en rejäl breddning o så ska inte behövas.
Sen blir de smala däck på, 215/35-19, lite tysk stukat o så..

Men det blir ingen bil som du kan lasta 5 pers i + packning o dra på roadtrip om man säger så.

10" breda fälgar osv går nog inte om du inte moddar väldigt mycket som sagt.

Jag valde att inte köra med dessa fälgar till slut, dels pga ett annat stuk men även pga att däckkontot skulle ta för mycket stryk om man behöver byta 19" däck stup i kvarten (17" är billigare :? )..

För övrigt har jag kvar fälgarna (rial daytona race), o de skulle nog vara perfekta för dig med tanke på dina mål.
hör av dig ifall du är intresserad utav dem.

mvh
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Dajb

Post by Dajb »

xelerator wrote:Som RoDe sa blir det svårt att ha 19" med mycket bred kant, om du inte breddar bilen något fruktansvärt dvs.

Jag köpte 19" till min bil förut o kom fram till att 8.5x19" "ska gå" att få dit med valsning osv. Dvs en rejäl breddning o så ska inte behövas.
Sen blir de smala däck på, 215/35-19, lite tysk stukat o så..

Men det blir ingen bil som du kan lasta 5 pers i + packning o dra på roadtrip om man säger så.

10" breda fälgar osv går nog inte om du inte moddar väldigt mycket som sagt.

Jag valde att inte köra med dessa fälgar till slut, dels pga ett annat stuk men även pga att däckkontot skulle ta för mycket stryk om man behöver byta 19" däck stup i kvarten (17" är billigare :? )..

För övrigt har jag kvar fälgarna (rial daytona race), o de skulle nog vara perfekta för dig med tanke på dina mål.
hör av dig ifall du är intresserad utav dem.

mvh

har skickat pm till dig tror jag :P fick felmeddelande när jag skicka det så vet inte om det kommit fram

annars så skicka pris,bild när dom sitter på bilen om du har?
samt om dom var 4x100?

mvh
Dajb

Post by Dajb »

har hittat lite fälgar nu, tänkte bara höra med er om ni vet, om man ska köra 19" på en e30 med lite valsning bara, inga andra modifikationer
samt då 8.5" fälg, vad ska man köra på för Et? samt, kommer man behöva spacea ut med spacers? eller dom kommer sitta bra direkt?

Mvh
Post Reply