Page 1 of 3
1000+hk bränslepump/pumpar med E85
Posted: 03 Dec 2009, 17:51
by Konny
Hej.
Vad har ni att rekommendera för pump/pumpar som klarar en bra bit över 1000hk på E85.
Har funderat på att Byta ut min Magnafuel och fixa kopplingen så man kan ta lite mera effekt, bara för att de skulle vara kul.
Skulle helst vilja ha bara en stor istället för flera mindre men antar att de blir två.
Vad klarar 2st Aeromotive A1000 med E85?
mvh
Posted: 03 Dec 2009, 18:16
by Bmwandreas
Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Posted: 03 Dec 2009, 18:32
by flexbert
Jag skulle vilja veta vad 2 a1000 pumpar klarar på e85 ändå?
Posted: 03 Dec 2009, 18:34
by Bmwandreas
1000 whp iaf.
Posted: 03 Dec 2009, 20:29
by Konny
Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
Posted: 03 Dec 2009, 21:38
by jimpa
Konny wrote:Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
inte vågar du bottna den ändå
Posted: 03 Dec 2009, 22:02
by Konny
jimpa wrote:Konny wrote:Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
inte vågar du bottna den ändå
Jojo
Spridarna lär ju gå på 100% fast man kör högt tryck, blir väl dom som stoppar kanske
Posted: 03 Dec 2009, 22:43
by vectramicke
Har du något hum om var den nya pumpen som kommer hamnar i pris?
Går i tankarna om att byta till mekanpump istället för elpump, men jag har inte bestämt mig ännu.
Har du någon aning om det finns någon mekanpump, typ aeromotive som passar bak på en sexstegs verdi torrsumpspump, typ den robbz hade till salu tidigare? Kikade lite som hastigast på summit men den som fanns där såg inte ut att passa. 1/4 insex sitter det bak på pumpen som snurrar med axeln.
Annars din magnafuelpump skulle kunna vara intressant konny, men den kanske blir på gränsen för mig med? när laddet/soppatrycket går upp går ju flödet ner..
Sen har ju ärtan större spridare i webshoppen konny
Posted: 03 Dec 2009, 23:31
by Bäckis
Pris på pumpen kommer bli extremt konkurenskraftigt för en pump av denna kaliber. Ca 7-8000 ink moms ser det ut som. Avvakta tills efter nyår så finns det levdatum och exakta flödespapper.
Posted: 04 Dec 2009, 09:00
by Bmwandreas
Konny wrote:Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
Kompressordelen bottnar vid ca 1050hk.
Posted: 04 Dec 2009, 10:00
by Konny
Bmwandreas wrote:Konny wrote:Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
Kompressordelen bottnar vid ca 1050hk.
hmm, hade varit roligt att försöka få 1000whp
Ska jag måsta köpa en BW 480 för att komma dit?!
Hur mycket skillnad blir det på responsen med bara större kompressordel? När de är samma avgashus.
475an jag har nu är jag grymt imponerad av iaf.!
Posted: 04 Dec 2009, 10:39
by Bmwandreas
Ja då lär du ha en 80mm. Responsen blir nog ca 500 rpm sämre.
Posted: 04 Dec 2009, 13:00
by vectramicke
Bäckis wrote:Pris på pumpen kommer bli extremt konkurenskraftigt för en pump av denna kaliber. Ca 7-8000 ink moms ser det ut som. Avvakta tills efter nyår så finns det levdatum och exakta flödespapper.
Hm, verkar helt klart intressant detdär! så skulle man slippa lite skit fram i motorrummet om man hade pumpen bak. Tror nog jag skriver upp mig på intresseanmälningslistan för en sån du!
Behöver man ha såndär varvtals regulatorpryl till denna?
Posted: 04 Dec 2009, 13:58
by Bmwandreas
vectramicke wrote:Bäckis wrote:Pris på pumpen kommer bli extremt konkurenskraftigt för en pump av denna kaliber. Ca 7-8000 ink moms ser det ut som. Avvakta tills efter nyår så finns det levdatum och exakta flödespapper.
Hm, verkar helt klart intressant detdär! så skulle man slippa lite skit fram i motorrummet om man hade pumpen bak. Tror nog jag skriver upp mig på intresseanmälningslistan för en sån du!
Behöver man ha såndär varvtals regulatorpryl till denna?
Inte varvtalsstyrd för strippen. Vi ska mäta temperarturer och allt i provbänken snart.
Posted: 04 Dec 2009, 14:10
by vectramicke
Fint! kom med info sen när ni vet nåt mer!
Posted: 04 Dec 2009, 17:19
by JimmyA
lånar tråden,vad ska man ha om man vill ha 800hk pump på vanlig soppa/racefuel? vill helst ha 1 istället för 2
Posted: 04 Dec 2009, 18:50
by Konny
JimmyA wrote:lånar tråden,vad ska man ha om man vill ha 800hk pump på vanlig soppa/racefuel? vill helst ha 1 istället för 2
Då kan du ju köra Aeromotive Eliminator! Så har du lite marginal
Den här:
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=594