Vad har ni att rekommendera för pump/pumpar som klarar en bra bit över 1000hk på E85.
Har funderat på att Byta ut min Magnafuel och fixa kopplingen så man kan ta lite mera effekt, bara för att de skulle vara kul.
Skulle helst vilja ha bara en stor istället för flera mindre men antar att de blir två.
Vad klarar 2st Aeromotive A1000 med E85?
Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
inte vågar du bottna den ändå
Jojo
Spridarna lär ju gå på 100% fast man kör högt tryck, blir väl dom som stoppar kanske
Har du något hum om var den nya pumpen som kommer hamnar i pris?
Går i tankarna om att byta till mekanpump istället för elpump, men jag har inte bestämt mig ännu.
Har du någon aning om det finns någon mekanpump, typ aeromotive som passar bak på en sexstegs verdi torrsumpspump, typ den robbz hade till salu tidigare? Kikade lite som hastigast på summit men den som fanns där såg inte ut att passa. 1/4 insex sitter det bak på pumpen som snurrar med axeln.
Annars din magnafuelpump skulle kunna vara intressant konny, men den kanske blir på gränsen för mig med? när laddet/soppatrycket går upp går ju flödet ner..
Sen har ju ärtan större spridare i webshoppen konny
Pris på pumpen kommer bli extremt konkurenskraftigt för en pump av denna kaliber. Ca 7-8000 ink moms ser det ut som. Avvakta tills efter nyår så finns det levdatum och exakta flödespapper.
Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
Bmwandreas wrote:Vänta en stund. Kommer en ny stor pump snart som klarar 1400-1500 E85 hk.
Okej vore intressant! När kommer den ungefär? Ca pris?
Om jag köper annan/andra vill man ju gärna att man får lite marginal. Så de skulle vara lagom
När bottnar s475an med 1,32 huset?
På Svensk turbo service pratade han om ca.1200 enligt nå nya listor, kan de stämma?
Kompressordelen bottnar vid ca 1050hk.
hmm, hade varit roligt att försöka få 1000whp
Ska jag måsta köpa en BW 480 för att komma dit?!
Hur mycket skillnad blir det på responsen med bara större kompressordel? När de är samma avgashus.
475an jag har nu är jag grymt imponerad av iaf.!
Bäckis wrote:Pris på pumpen kommer bli extremt konkurenskraftigt för en pump av denna kaliber. Ca 7-8000 ink moms ser det ut som. Avvakta tills efter nyår så finns det levdatum och exakta flödespapper.
Hm, verkar helt klart intressant detdär! så skulle man slippa lite skit fram i motorrummet om man hade pumpen bak. Tror nog jag skriver upp mig på intresseanmälningslistan för en sån du!
Behöver man ha såndär varvtals regulatorpryl till denna?
Bäckis wrote:Pris på pumpen kommer bli extremt konkurenskraftigt för en pump av denna kaliber. Ca 7-8000 ink moms ser det ut som. Avvakta tills efter nyår så finns det levdatum och exakta flödespapper.
Hm, verkar helt klart intressant detdär! så skulle man slippa lite skit fram i motorrummet om man hade pumpen bak. Tror nog jag skriver upp mig på intresseanmälningslistan för en sån du!
Behöver man ha såndär varvtals regulatorpryl till denna?
Inte varvtalsstyrd för strippen. Vi ska mäta temperarturer och allt i provbänken snart.