Hur länge räcker 3/8 Bränsle ledning på e85..
Som matas med en Eleminator pump..
HAr en massa 3/8 slang stålsombunnet..Vore ju skönt att slippa byta ut det till 1/2 tum då det är ganska dyrt
kör själv med stålomspunna teflonslangar i 3/8 storlek. är väl ca: 9,5mm invändigt. räcker gott och väl till dina 500whp.
Inte riktigt rätt
AN6 är 8,75mm in.v
AN6 = Jic 9/16x18 (Hydralspråk) och jag själv använder 3/8 slang, den är 9,5mm in.v men i själva press nippeln är den bara 7mm. in.v...
detta gäller då förstås hur du än gör, om du pressar dit en an8 anslutning på din 3/8 slang så är den alla fall bara 7mm in.v
Jag självkör med Hydroscands motsvaighet till "pro gold" mao väckad teflon/nylon slang
Highburg wrote:Det ska ja göra hur mycket effekt har du då
Ingen effekt alls, jag kör såndär pallbocksracing, är inne på 5 året nu..
Effekt uttag jag har hoppast på är 700hk... (höga tankar), har du lika höga tankar som jag så tycker jag du borde byta upp dig, till typ 1/2.
Jag har märkt att "racing slangen" är mycket större invändigt.
Jag upptäckte att min press nippel va mindre efter att jag gjort och pressat alla slangar, därför kommer jag köra på det, hoppas mina dubbla 044 klarar det ändå
Men först kolla/mät i nippen så den inte är för litet.
kör själv med stålomspunna teflonslangar i 3/8 storlek. är väl ca: 9,5mm invändigt. räcker gott och väl till dina 500whp.
Inte riktigt rätt
AN6 är 8,75mm in.v
AN6 = Jic 9/16x18 (Hydralspråk) och jag själv använder 3/8 slang, den är 9,5mm in.v men i själva press nippeln är den bara 7mm. in.v...
detta gäller då förstås hur du än gör, om du pressar dit en an8 anslutning på din 3/8 slang så är den alla fall bara 7mm in.v
Jag självkör med Hydroscands motsvaighet till "pro gold" mao väckad teflon/nylon slang
Mät gärna själv och bekräfta detta.
Hej! har du art. nr på slangen eller benämning?
mvh daniel
Inte riktigt rätt
AN6 är 8,75mm in.v
Mät gärna själv och bekräfta detta.
Hej! har du art. nr på slangen eller benämning?
mvh daniel
1091 P.T.F.E Veckad (sidan 39 i hyrdoscand boken)
Anledningen att den ska vara veckad är att den går att böja utan att den viks och går sönder.
Fullständigt art.nr är då för 3/8 1091-00-06
Om du är intresserad av att köpa så har jag några meter över. Har även pressnipplar, så jag kan göra slang till dig, eller skicka med så kan du kapa själv och pressa på lämplig hydral firma.
Den största skillnaden på denna här slangen och vanlig AN6 slang är väll att den här tål 150bar, 230 grader och ålderbeständig. O just det ja Priset
Kolla gärna med en hydroscand firman vad du får ge per meter. Så kan vi jämföra.