BMW 1602 2,5tic
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW 1602 2,5tic
Om bilen:
1602 -68.
Reggad med ändrad motoreffekt och bur.
Fullbur med avtagbar front.
Glasfiberhuv.
Helt rensad invändigt.
Vindruta i glas, resten lexanplast.
Hemmabyggd Fuelcell med skvalp-plåtar inuti.
Momostolar, 4-punktsbälten, e21 instrumentbräda.
Turbobreddare + spoiler.
Bilstein framdämpare, Koni bak.
Motorn:
m20b25, svarvade kolvar med större ventilurtag.
Helrenoverad, maxportad b20 topp med mirade b25-ventiler.
Planat och deckat, oljesprut under kolvarna.
Z45 kam, ställbart kamdrev.
Hemmabyggt alu-insug med 12st 395cc spridare
Kolvdump.
Hembyggt grenrör i rostfritt, HX55 turbo med avgashus 16.
Hembyggd wastegate med S2 membran.
618 tryckplatta med 4-puckad sinter, 325 getrag låda.
Scania IC, volvokyl, Spalfläkt.
3,5" downpipe, 3" avgas med en dämpare, sidepipe.
2st Bosch 984 pumpar.
Autronic sm2, MSD dis4 tändsteg, 3st mrm dubbelspolar.
Jag och Bäckis var nyligen ute och mappade bilen, men vid 6000rpm
på 3:an och 4:an så ville den ha mera soppa , så jag ska skruva dit en
till 984:a (en pallar ju bara typ 500 hk)
Bilen väger nog c:a 900kg, så jag lovar att den rör på sig.
Har massvis med bilder, hoppas bara att jag kan lägga ut dom, annars
har ni denna länk att kolla i.
http://se.msnusers.com/BMW1602tic/shoebox.msnw
1602 -68.
Reggad med ändrad motoreffekt och bur.
Fullbur med avtagbar front.
Glasfiberhuv.
Helt rensad invändigt.
Vindruta i glas, resten lexanplast.
Hemmabyggd Fuelcell med skvalp-plåtar inuti.
Momostolar, 4-punktsbälten, e21 instrumentbräda.
Turbobreddare + spoiler.
Bilstein framdämpare, Koni bak.
Motorn:
m20b25, svarvade kolvar med större ventilurtag.
Helrenoverad, maxportad b20 topp med mirade b25-ventiler.
Planat och deckat, oljesprut under kolvarna.
Z45 kam, ställbart kamdrev.
Hemmabyggt alu-insug med 12st 395cc spridare
Kolvdump.
Hembyggt grenrör i rostfritt, HX55 turbo med avgashus 16.
Hembyggd wastegate med S2 membran.
618 tryckplatta med 4-puckad sinter, 325 getrag låda.
Scania IC, volvokyl, Spalfläkt.
3,5" downpipe, 3" avgas med en dämpare, sidepipe.
2st Bosch 984 pumpar.
Autronic sm2, MSD dis4 tändsteg, 3st mrm dubbelspolar.
Jag och Bäckis var nyligen ute och mappade bilen, men vid 6000rpm
på 3:an och 4:an så ville den ha mera soppa , så jag ska skruva dit en
till 984:a (en pallar ju bara typ 500 hk)
Bilen väger nog c:a 900kg, så jag lovar att den rör på sig.
Har massvis med bilder, hoppas bara att jag kan lägga ut dom, annars
har ni denna länk att kolla i.
http://se.msnusers.com/BMW1602tic/shoebox.msnw
Last edited by Krigh on 02 Oct 2006, 13:57, edited 1 time in total.
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
läcker
Jag var in med bäckis i ett garage han hyrde tidigare,där kommer jag ihåg att det stod en gråmetallic 02a. vems är det? är karossen till salu??
du kanske vet?
du kanske vet?
Mvh Nicke Blom
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
peppe wrote:Grymt skön bil du hade där, rätt färg och allt.
Kan bara hålla med Peppe
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo