Vilken färg passar bäst på E30?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Vilken färg passar bäst på E30?
Hej! Tanken är att jag ska köpa på mig en E30 turbo till våren/sommaren -10. Eventuellt kommer jag lacka bilen i någon häftig färg (om inte lacken redan ser bra ut). Svart ser alltid OK ut, men det sticker inte ut ur mängden. Vita E30's ser oxå fränt ut, men kanske lite tråkig färg ändå? Sen har vi röd som oxå är en ruskigt fin färg.
Vad tycker ni andra?
Till detta hade jag tänkt mig några snygga BBS-fälgar, antingen med koppar/guld-eloxerade ekrar, eller silver.
Jag har lixom redan börjat planera inför nästa år;) Kör i dagsläget en M3 E36, men den kommer nog säljas till förmån av E30 turbo.
Vad tycker ni andra?
Till detta hade jag tänkt mig några snygga BBS-fälgar, antingen med koppar/guld-eloxerade ekrar, eller silver.
Jag har lixom redan börjat planera inför nästa år;) Kör i dagsläget en M3 E36, men den kommer nog säljas till förmån av E30 turbo.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Mjo, det finns många röda färger
Det är riktigt svårt att bestämma sig! Jag har även funderat på någon gul färg. Inte dakargul.. tycker den är alldeles för dassig. Det ska vara någon gul färg med styrka i.. kraftfull gulfärg. Kan det vara något?

Jag kanske är partisk men jag valde Imolarot II då min lackades.

Mvh

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Röda bilar går snabbast! 
Det kommer dock från fel person...
Mvh

Det kommer dock från fel person...
Mvh
röda bilar gör en arg har jag hört ?
mvh

mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Jäääklar vad snygg! Är det klarlack på också?pelko wrote:Jag kanske är partisk men jag valde Imolarot II då min lackades.
http://i511.photobucket.com/albums/s357 ... /htrhr.jpg
http://i511.photobucket.com/albums/s357 ... rhtrgf.jpg
Mvh
Klart det är klarlack, mig veterligen har man alltid det...
Tack ska ni ha.
Mvh
Tack ska ni ha.
Mvh
- Fredriktak
2k HS, dvs vanlig solid, kallas lacken som man inte behöver klarlack till.pelko wrote:Min är solid 2k och har klarlack?
Mvh
Jag förväxlade detta i början att 2k va bas och klarlack i början. Låter ju logiskt tänkte jag, 2 komponent.. ja..?, bas och klarlack.. Men jag hade fel.
Men på verkstaden jag är nu kallar dom bas och klarlack för 2 skikts lack.
och 2k HS betyder i de sammanhanget att man inte behöver lägga klarlack.
Men alla verkstäder är olika. Jag tror att säger du att du ska ha 2k Röd solid färg, 1liter. Så uppfattar nog dom flesta att du vill ha en sådan "utan klarlack".
Visst kan man lägga 2k och klarlack, men inte troligt. Fin vart den i alla fall! så gz

Hittade detta på internet:
"Imolarot (366) är enskikts-lack, medan Imolarot II (405) är tvåskikts, alltså klarlackad. BMW införde klarlack på solid-lacker någon gång 1999, om mina uppgifter stämmer."
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Min är lackad med 2k som sagt utan klarlack.
2k = färgen och härdare + förtunning kan man säga..
Annars är det bas, dvs vattenfärgen, sen klarlacken som blandas med härdare och förtunning som 2k..
Röd vart den iallafall..

..
Färgen är Brilliantrot 308. dvs Briljantröd.
Tror dock inte den kommer få behålla färgen när den är hel igen.. Hoppas det hjälper dig något iaf.
2k = färgen och härdare + förtunning kan man säga..
Annars är det bas, dvs vattenfärgen, sen klarlacken som blandas med härdare och förtunning som 2k..
Röd vart den iallafall..

..
Färgen är Brilliantrot 308. dvs Briljantröd.
Tror dock inte den kommer få behålla färgen när den är hel igen.. Hoppas det hjälper dig något iaf.
Lackerare