Skrot!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Skrot!
Jaha, då skrotade man sin 325 igår då! 2 "Kärringar" på 80+ var i vägen i en liten renault. Det är ju typiskt. Hade placering som hette duga, dom har lika gärna kunnat gjort en vänster sväng! Men men, tur man har helförsäkring, utifall det är jag som åker på det! http://helahalsingland.se/soderhamn/sod ... /1.1522652
Tycker artikeln är dåligt typisk, Ung kille i BMW....
Tycker artikeln är dåligt typisk, Ung kille i BMW....
Pontus Lindberg
va fan Pontus inge bra! Men ni klara er utan skador?
Hur pass mkt skrot blev de med bilen?
Hur pass mkt skrot blev de med bilen?
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Crafted at BMW M
Garaget
Då blir det skroten nästa. tur att du har riktig försäkring på den då.
Vad blir det efter 325an?
Vad blir det efter 325an?
/// Falck
Crafted at BMW M
Garaget
Crafted at BMW M
Garaget
Plindberg wrote:Ja vet inte, köpa en "skit" bil i vinter och lägga pengarna på e30 troligtvis..
Det gör du rätt i..
/// Falck
Crafted at BMW M
Garaget
Crafted at BMW M
Garaget
Hur fungerar de där i sverige då? När jag fick min bil mosad (höger fram) så fick jag ut betydligt mer än vad jag betalade för bilen ett halvår tidigare. Och sen köpte jag tillbaka bilen av försäkringsbolaget för en symbolisk summa (300euro) och har sålt delar av den för bra mycket mer än dom 300 jag betala för den. De var en e36 320 -92 med m50b25a i, men de visste inte dom
de lagar inte för mer än värdet iaf. kan f-bolaget spara en krona så gör de det.
således har jag fått tillbaka en bil som skulle kosta dom 165000:- enligt listan att lösa in så att säga. men det kostade 150000:- att laga den och då sparade de 15000:- så de lagade den istället. men jag ville fan inte ha tillbaka en så smälld bil men det var inget att be för.
eftersom den var äldre än 5 år så fick de plocka på begagnade delar oxå. så det hjälpte inte att min var lågmilad. för den fick fram och bakvagn från skroten. och det är ju inte så kul om de nya grejorna rullat 35000 mil. som hjullager, leder osv.
således har jag fått tillbaka en bil som skulle kosta dom 165000:- enligt listan att lösa in så att säga. men det kostade 150000:- att laga den och då sparade de 15000:- så de lagade den istället. men jag ville fan inte ha tillbaka en så smälld bil men det var inget att be för.
eftersom den var äldre än 5 år så fick de plocka på begagnade delar oxå. så det hjälpte inte att min var lågmilad. för den fick fram och bakvagn från skroten. och det är ju inte så kul om de nya grejorna rullat 35000 mil. som hjullager, leder osv.
Njae det var en bil framför mig, han fick kasta sig ut till vänster för att inte köra in i bilen som var framför honom. Bilen som jag körde in i stod lååångt ut till vänster och svängde sedan höger, där kom jag med låsta bromsar i ca 45 km/h.. Frågan är vem som åker på det? Jag körde ju in i bilen som svängde, men med tanke på placering så känns det riktigt fel att jag ska åka på det!
Pontus Lindberg
Aha då misstolkade jag situationen . Problemet me sånt här brukar kunna va att Polis, Föräkring, å andra inblandade har varsin åsikt om vem som e skylldig.
Men ett tips är att lusläsa på Ex transportstyrelsen Alt polisens sida å kolla så du har lite mer "kött" på benen. Huvudsaken är ju iaf att alla klarade sig utan större skador...
Men ett tips är att lusläsa på Ex transportstyrelsen Alt polisens sida å kolla så du har lite mer "kött" på benen. Huvudsaken är ju iaf att alla klarade sig utan större skador...
Bmw 525 turbo @ 1,8 bar.
Fick in Renaulten på jobbet idag.. Ganska slut med den höger sida bak.
torsionsstaven var av så den hängde friskt och hjulet hade fått en fin toe in vinkel mm mm
torsionsstaven var av så den hängde friskt och hjulet hade fått en fin toe in vinkel mm mm
/// Falck
Crafted at BMW M
Garaget
Crafted at BMW M
Garaget