TEAM BOOST PERFORMANCE!!! Volvon bromsad!
Posted: 08 Nov 2009, 15:39
här kommer en tråd på oss tre gasglada åländare jag,jimpa och micke..
micke fortsätter uppdater sin 745 t5,projekt läggs upp i denna tråd.
Jag och jimpa bygger ihop detta år för att lära oss bygga chassi och ställa bakvagn och koppling.. bilen är en A commodore från -70 som blir ett rörrams chassi ala prostreet
bilen drog vi till garaget för någon vecka sen,rullade in den lite snyggt så var det bara att plocka fram tigersågen o börja,istället för att börja plocka med motor o låda o plocka den slät o sånt skit så kapade vi den bakom bakaxeln,ner via sparklådorna helavägen fram och upp till rut ramen,sen var det bara att lyfta av karossen o rulla ut resterna.1-0 till tigersågen gick smidigt o bra,karossen står nu på chassi jigg och ska snart mätas in o punktas fast
ny drag bock maskin är inhandlad,chassit kommer vi försöka bygga efter sfi-25.4 reglementet
kommer försöka bygga hjulhusen för 16,5x33-15,nästa år kommer vi se som ett läroår och åka ten`n half klassen på kjula med 33x10,5W-15
motorn blir jimpas s50:
motor: s50 b30
smidda cp kolvar 8.5 i komp
smidda verdi stakar
pyramidringat
orginal 3,2topp med crmo retainers och race fjädrar
PRD vanosblockoff kitt
arp till toppen
arp till ram
BW S375 1.10a/r
tial v60 gate
48mm svartståls grenrör
motorn gav 914WHP på 2.5kilo
Växellådan:4-växlad lenco cs1 en tryckluft växlad variant
koppling: 2skivig 10tums slirkoppling ala promod
bakaxel: 9 tums med MW-hus,lättad spole och utväxling,40 splines axlar,chris alston prisma banjo
axeln kommer hänga i ett competition engineering 4-links kit med crmo bollar
stötdämpare är inte bestämt än så det får tiden utvisa
mvh team boost performance
micke fortsätter uppdater sin 745 t5,projekt läggs upp i denna tråd.
Jag och jimpa bygger ihop detta år för att lära oss bygga chassi och ställa bakvagn och koppling.. bilen är en A commodore från -70 som blir ett rörrams chassi ala prostreet
bilen drog vi till garaget för någon vecka sen,rullade in den lite snyggt så var det bara att plocka fram tigersågen o börja,istället för att börja plocka med motor o låda o plocka den slät o sånt skit så kapade vi den bakom bakaxeln,ner via sparklådorna helavägen fram och upp till rut ramen,sen var det bara att lyfta av karossen o rulla ut resterna.1-0 till tigersågen gick smidigt o bra,karossen står nu på chassi jigg och ska snart mätas in o punktas fast
ny drag bock maskin är inhandlad,chassit kommer vi försöka bygga efter sfi-25.4 reglementet
kommer försöka bygga hjulhusen för 16,5x33-15,nästa år kommer vi se som ett läroår och åka ten`n half klassen på kjula med 33x10,5W-15
motorn blir jimpas s50:
motor: s50 b30
smidda cp kolvar 8.5 i komp
smidda verdi stakar
pyramidringat
orginal 3,2topp med crmo retainers och race fjädrar
PRD vanosblockoff kitt
arp till toppen
arp till ram
BW S375 1.10a/r
tial v60 gate
48mm svartståls grenrör
motorn gav 914WHP på 2.5kilo
Växellådan:4-växlad lenco cs1 en tryckluft växlad variant
koppling: 2skivig 10tums slirkoppling ala promod
bakaxel: 9 tums med MW-hus,lättad spole och utväxling,40 splines axlar,chris alston prisma banjo
axeln kommer hänga i ett competition engineering 4-links kit med crmo bollar
stötdämpare är inte bestämt än så det får tiden utvisa
mvh team boost performance