TEAM BOOST PERFORMANCE!!! Volvon bromsad!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
TEAM BOOST PERFORMANCE!!! Volvon bromsad!
här kommer en tråd på oss tre gasglada åländare jag,jimpa och micke..
micke fortsätter uppdater sin 745 t5,projekt läggs upp i denna tråd.
Jag och jimpa bygger ihop detta år för att lära oss bygga chassi och ställa bakvagn och koppling.. bilen är en A commodore från -70 som blir ett rörrams chassi ala prostreet
bilen drog vi till garaget för någon vecka sen,rullade in den lite snyggt så var det bara att plocka fram tigersågen o börja,istället för att börja plocka med motor o låda o plocka den slät o sånt skit så kapade vi den bakom bakaxeln,ner via sparklådorna helavägen fram och upp till rut ramen,sen var det bara att lyfta av karossen o rulla ut resterna.1-0 till tigersågen gick smidigt o bra,karossen står nu på chassi jigg och ska snart mätas in o punktas fast
ny drag bock maskin är inhandlad,chassit kommer vi försöka bygga efter sfi-25.4 reglementet
kommer försöka bygga hjulhusen för 16,5x33-15,nästa år kommer vi se som ett läroår och åka ten`n half klassen på kjula med 33x10,5W-15
motorn blir jimpas s50:
motor: s50 b30
smidda cp kolvar 8.5 i komp
smidda verdi stakar
pyramidringat
orginal 3,2topp med crmo retainers och race fjädrar
PRD vanosblockoff kitt
arp till toppen
arp till ram
BW S375 1.10a/r
tial v60 gate
48mm svartståls grenrör
motorn gav 914WHP på 2.5kilo
Växellådan:4-växlad lenco cs1 en tryckluft växlad variant
koppling: 2skivig 10tums slirkoppling ala promod
bakaxel: 9 tums med MW-hus,lättad spole och utväxling,40 splines axlar,chris alston prisma banjo
axeln kommer hänga i ett competition engineering 4-links kit med crmo bollar
stötdämpare är inte bestämt än så det får tiden utvisa
mvh team boost performance
micke fortsätter uppdater sin 745 t5,projekt läggs upp i denna tråd.
Jag och jimpa bygger ihop detta år för att lära oss bygga chassi och ställa bakvagn och koppling.. bilen är en A commodore från -70 som blir ett rörrams chassi ala prostreet
bilen drog vi till garaget för någon vecka sen,rullade in den lite snyggt så var det bara att plocka fram tigersågen o börja,istället för att börja plocka med motor o låda o plocka den slät o sånt skit så kapade vi den bakom bakaxeln,ner via sparklådorna helavägen fram och upp till rut ramen,sen var det bara att lyfta av karossen o rulla ut resterna.1-0 till tigersågen gick smidigt o bra,karossen står nu på chassi jigg och ska snart mätas in o punktas fast
ny drag bock maskin är inhandlad,chassit kommer vi försöka bygga efter sfi-25.4 reglementet
kommer försöka bygga hjulhusen för 16,5x33-15,nästa år kommer vi se som ett läroår och åka ten`n half klassen på kjula med 33x10,5W-15
motorn blir jimpas s50:
motor: s50 b30
smidda cp kolvar 8.5 i komp
smidda verdi stakar
pyramidringat
orginal 3,2topp med crmo retainers och race fjädrar
PRD vanosblockoff kitt
arp till toppen
arp till ram
BW S375 1.10a/r
tial v60 gate
48mm svartståls grenrör
motorn gav 914WHP på 2.5kilo
Växellådan:4-växlad lenco cs1 en tryckluft växlad variant
koppling: 2skivig 10tums slirkoppling ala promod
bakaxel: 9 tums med MW-hus,lättad spole och utväxling,40 splines axlar,chris alston prisma banjo
axeln kommer hänga i ett competition engineering 4-links kit med crmo bollar
stötdämpare är inte bestämt än så det får tiden utvisa
mvh team boost performance
Last edited by HULTA on 04 Jun 2011, 09:17, edited 24 times in total.
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
Fan va nice grabbar, kommer nog bli riktigt hårt!
lådan e ju helrätt, men FAN va slirkoppling suger, eller rättare sagt, är DRYGT å hålla på med, man "måste" justera om för varje bana, så till att göra ett bra hål på undersidan på lådan så ni lätt kommer åt att byta vikterna på den under tävling!
PIzza
lådan e ju helrätt, men FAN va slirkoppling suger, eller rättare sagt, är DRYGT å hålla på med, man "måste" justera om för varje bana, så till att göra ett bra hål på undersidan på lådan så ni lätt kommer åt att byta vikterna på den under tävling!
PIzza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Riktigt grymt ju gamla oplar är alltid fränt!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
pizza wrote:Fan va nice grabbar, kommer nog bli riktigt hårt!
lådan e ju helrätt, men FAN va slirkoppling suger, eller rättare sagt, är DRYGT å hålla på med, man "måste" justera om för varje bana, så till att göra ett bra hål på undersidan på lådan så ni lätt kommer åt att byta vikterna på den under tävling!
PIzza
slirkoppling is the shit,vi tänkte försöka bygga lådan med någon form av snabbfästen så att det bara är att hänga av tunneln och dra lådan rakt bakåt
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
Ni får ju bjuda på lite bilder om ni nu redan kapat i bilen =D=D=D
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
här kommer en hög med dagsfärska bilder:
karossen kapad och uppe på obductionsbordet
Mark Williams skivor och 4-kolvs ok
MW hålborrade drivaxlar
MW alu hus
Chris Alston fab9 prisma banjo med förstärkningsplåtar och lagerändor,tackar o bockar ärtan
jag och en lokal pro street åkare köpte en ny skit fin rör bock i bolag
o det går att laga skit fina böjar med den vågar jag lova
blivande rörchassi i 42x3mm sömlösa rör
mvh
karossen kapad och uppe på obductionsbordet
Mark Williams skivor och 4-kolvs ok
MW hålborrade drivaxlar
MW alu hus
Chris Alston fab9 prisma banjo med förstärkningsplåtar och lagerändor,tackar o bockar ärtan
jag och en lokal pro street åkare köpte en ny skit fin rör bock i bolag
o det går att laga skit fina böjar med den vågar jag lova
blivande rörchassi i 42x3mm sömlösa rör
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Här har vi teamets andra bil, min då alltså.
Lite bilder på hur den sett ut i sommar:
Bilen är en Volvo 745a med 5-cylindrig motor
Jerico Dr-4 växellåda
Ford 9"bakaxel med MW aludiff, richmond progear utväxling och Mooser 33splines drivaxlar och spole
Svea kardan 3.5" mellanaxel med 1350knutar
Motorn har i år bestått av motornord vevstakar, wiseco kolvar och arp-bult på dom ställen det brukar bytas, Allmänt förstärkt block, GLT-kammar och lite mirade ventilsäten samt trollspeed ventilfjädrar.
Lilla HX50 turbon (61/72 #16hus) Nira-sprut, E85 och 1680cc spridare.
Bilen har i år presterat som bäst: 201m 6.11
402m 9.57
60fot 1.41
slutfart 201/402m 187/232.5km/h
Förstaplats på vårat hemmarace i höstas med Bl.a hultas, jimpas, konnys och doktorns/smedens bmw:er samt finlands snabbaste sugmotorbubbla bakom mig i resultatlistan
Samt ålands snabbaste "gatbil" 2009
Har fungerat över förväntan i år faktiskt!! Tyvärr lämnade alla vevlager in i sista racet, och tog vev och 2 stakar med sig, så vissa uppdateringar skall göras på motorsidan.
Även lite större däck, 28x10.5 istället för 26x10.0 är påväg på plats i skrivande stund.
Lite bilder på hur den sett ut i sommar:
Bilen är en Volvo 745a med 5-cylindrig motor
Jerico Dr-4 växellåda
Ford 9"bakaxel med MW aludiff, richmond progear utväxling och Mooser 33splines drivaxlar och spole
Svea kardan 3.5" mellanaxel med 1350knutar
Motorn har i år bestått av motornord vevstakar, wiseco kolvar och arp-bult på dom ställen det brukar bytas, Allmänt förstärkt block, GLT-kammar och lite mirade ventilsäten samt trollspeed ventilfjädrar.
Lilla HX50 turbon (61/72 #16hus) Nira-sprut, E85 och 1680cc spridare.
Bilen har i år presterat som bäst: 201m 6.11
402m 9.57
60fot 1.41
slutfart 201/402m 187/232.5km/h
Förstaplats på vårat hemmarace i höstas med Bl.a hultas, jimpas, konnys och doktorns/smedens bmw:er samt finlands snabbaste sugmotorbubbla bakom mig i resultatlistan
Samt ålands snabbaste "gatbil" 2009
Har fungerat över förväntan i år faktiskt!! Tyvärr lämnade alla vevlager in i sista racet, och tog vev och 2 stakar med sig, så vissa uppdateringar skall göras på motorsidan.
Även lite större däck, 28x10.5 istället för 26x10.0 är påväg på plats i skrivande stund.
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
trevlig bygge! de här kommer att bli riktig sjuk elak bi!
En fråga bara! Vad kommer att hända med era Bemers?
En fråga bara! Vad kommer att hända med era Bemers?
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland