Page 1 of 7

Ford 32 roadster LS1 turbo, 425 whp vid 0,2bar :)

Posted: 05 Oct 2009, 22:12
by per haglund
Byggde mig en plast balja för ett par år sedan o körde runt första sommaren med en pontiac raggar maskin men det var helt döfött, så den vintern byggdes det en sbc 350 dubbelturbo. Den levererade 770hk o 963nm och den har fungerat som kraft källa i 3 år. Nu tänkte jag uppdatera den med en Chevy LS1 med singelturbo!

I år har bilen gått 10,4@215km/h med 4.10 utväxling. För att åka fortare behöver jag ha en annan utväxling och transbrake för att få till starter värda namnet. Bästa 60 fot låg på 1,82s så till nästa år blir min th400 uppdaterad med manuellt ventilhus och transbrake. Förhoppningsvis gör det och en motor med lite bättre botten samt en bra turbin sitt så man kan åka nior hela dagen!

Image[code][/code]

Posted: 05 Oct 2009, 22:15
by per haglund
imorgon ska jag lära mig att lägga upp bilder. (hur svårt kan det vara)

Posted: 05 Oct 2009, 22:19
by Bäckis
Att lyckas trycka på en tangent i taget med björnlabbarna kan vara nog så svårt....

Posted: 06 Oct 2009, 05:23
by johankihl
Bäckis wrote:Att lyckas trycka på en tangent i taget med björnlabbarna kan vara nog så svårt....


Där slår du huvudet på spiken, har inte ens funderat i de banorna tidigare men nu vet jag ju varför han gnäller över datorer :)

Du kan ju testa att skriva något om bilen med, den har ju en rätt egen historia med tanke på att du byggt den själv ;)

Posted: 06 Oct 2009, 15:31
by chribbe
vackert efternamn!

Posted: 06 Oct 2009, 17:49
by Drullen
Kul med ett rodprojekt här på forumet, ska följa denna tråd

Posted: 06 Oct 2009, 21:34
by johankihl
Förra året med avsläpp efter 201m

http://www.youtube.com/watch?v=nXLmI0dvvWQ

En till fegisrepa :)

http://www.youtube.com/watch?v=rqbFoyIB2Tc

Posted: 06 Oct 2009, 21:43
by per haglund
Stoppade i nya maskinen för att kolla så att allt får plats. Insuget kommer från Ärtan men det syns antagligen. Turbon ska vara bakom insuget mot torpeden. Image

Posted: 07 Oct 2009, 09:42
by _Johnny_
Fint! Snåla inte med bilder nu när du lärt dig att lägga in. :wink:

Posted: 08 Oct 2009, 09:21
by dahlman
Sweet, nästa år går raggen!

Posted: 08 Oct 2009, 15:51
by olsn
the ragg walks härligt att se krp! kommer bli hur bra som helst det här!

Posted: 11 Oct 2009, 21:10
by per haglund
Har lagt en beställning på grejer nu Ärttan ska ordna kamaxel o ventilfjädrar som skall se till att det går att få ut 800hk (hoppas jag). soppa systemet blev ett från Aeromotive med belt driven soppa pump som fungerar helt outstanding o 1200cc spridare.Turbon blev en BW s475 med 88mm turbin,
spjällhuset vart ett accufab 90mm blankt som fan :D


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 29 Oct 2009, 15:37
by dahlman
Tur att du konkar runt på mycket säckar om dagarna, så att du orkar välta upp den dära turbon för montage.

Riktigt stekiga grejer!

Posted: 30 Oct 2009, 14:31
by per haglund
Lite prov montering av intercooler o bränslepump Image

Posted: 30 Oct 2009, 20:41
by per haglund
När jag kom hem idag hade dom feta probe kolvarna kommit Image

Posted: 30 Oct 2009, 20:43
by per haglund
Just det dom sista bilderna har jag till och med lagt in med min iPhone :)

Posted: 30 Oct 2009, 20:46
by Fredriktak
Manlig! =)