Ford 32 roadster LS1 turbo, 425 whp vid 0,2bar :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
Ford 32 roadster LS1 turbo, 425 whp vid 0,2bar :)
Byggde mig en plast balja för ett par år sedan o körde runt första sommaren med en pontiac raggar maskin men det var helt döfött, så den vintern byggdes det en sbc 350 dubbelturbo. Den levererade 770hk o 963nm och den har fungerat som kraft källa i 3 år. Nu tänkte jag uppdatera den med en Chevy LS1 med singelturbo!
I år har bilen gått 10,4@215km/h med 4.10 utväxling. För att åka fortare behöver jag ha en annan utväxling och transbrake för att få till starter värda namnet. Bästa 60 fot låg på 1,82s så till nästa år blir min th400 uppdaterad med manuellt ventilhus och transbrake. Förhoppningsvis gör det och en motor med lite bättre botten samt en bra turbin sitt så man kan åka nior hela dagen!
[code][/code]
I år har bilen gått 10,4@215km/h med 4.10 utväxling. För att åka fortare behöver jag ha en annan utväxling och transbrake för att få till starter värda namnet. Bästa 60 fot låg på 1,82s så till nästa år blir min th400 uppdaterad med manuellt ventilhus och transbrake. Förhoppningsvis gör det och en motor med lite bättre botten samt en bra turbin sitt så man kan åka nior hela dagen!
[code][/code]
Last edited by per haglund on 31 May 2010, 19:16, edited 8 times in total.
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
Att lyckas trycka på en tangent i taget med björnlabbarna kan vara nog så svårt....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Att lyckas trycka på en tangent i taget med björnlabbarna kan vara nog så svårt....
Där slår du huvudet på spiken, har inte ens funderat i de banorna tidigare men nu vet jag ju varför han gnäller över datorer
Du kan ju testa att skriva något om bilen med, den har ju en rätt egen historia med tanke på att du byggt den själv
Förra året med avsläpp efter 201m
http://www.youtube.com/watch?v=nXLmI0dvvWQ
En till fegisrepa
http://www.youtube.com/watch?v=rqbFoyIB2Tc
http://www.youtube.com/watch?v=nXLmI0dvvWQ
En till fegisrepa
http://www.youtube.com/watch?v=rqbFoyIB2Tc
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
Har lagt en beställning på grejer nu Ärttan ska ordna kamaxel o ventilfjädrar som skall se till att det går att få ut 800hk (hoppas jag). soppa systemet blev ett från Aeromotive med belt driven soppa pump som fungerar helt outstanding o 1200cc spridare.Turbon blev en BW s475 med 88mm turbin,
spjällhuset vart ett accufab 90mm blankt som fan
spjällhuset vart ett accufab 90mm blankt som fan
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- per haglund
- Posts: 105
- Joined: 09 Mar 2008, 20:05
- Location: Degerfors
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora