Ford 32 roadster LS1 turbo, 425 whp vid 0,2bar :)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
per haglund
Posts: 105
Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors

Ford 32 roadster LS1 turbo, 425 whp vid 0,2bar :)

Post by per haglund »

Byggde mig en plast balja för ett par år sedan o körde runt första sommaren med en pontiac raggar maskin men det var helt döfött, så den vintern byggdes det en sbc 350 dubbelturbo. Den levererade 770hk o 963nm och den har fungerat som kraft källa i 3 år. Nu tänkte jag uppdatera den med en Chevy LS1 med singelturbo!

I år har bilen gått 10,4@215km/h med 4.10 utväxling. För att åka fortare behöver jag ha en annan utväxling och transbrake för att få till starter värda namnet. Bästa 60 fot låg på 1,82s så till nästa år blir min th400 uppdaterad med manuellt ventilhus och transbrake. Förhoppningsvis gör det och en motor med lite bättre botten samt en bra turbin sitt så man kan åka nior hela dagen!

Image[code][/code]
Last edited by per haglund on 31 May 2010, 19:16, edited 8 times in total.
User avatar
per haglund
Posts: 105
Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors

Post by per haglund »

imorgon ska jag lära mig att lägga upp bilder. (hur svårt kan det vara)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Att lyckas trycka på en tangent i taget med björnlabbarna kan vara nog så svårt....
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Bäckis wrote:Att lyckas trycka på en tangent i taget med björnlabbarna kan vara nog så svårt....


Där slår du huvudet på spiken, har inte ens funderat i de banorna tidigare men nu vet jag ju varför han gnäller över datorer :)

Du kan ju testa att skriva något om bilen med, den har ju en rätt egen historia med tanke på att du byggt den själv ;)
User avatar
chribbe
Posts: 611
Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping

Post by chribbe »

vackert efternamn!
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Kul med ett rodprojekt här på forumet, ska följa denna tråd
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Förra året med avsläpp efter 201m

http://www.youtube.com/watch?v=nXLmI0dvvWQ

En till fegisrepa :)

http://www.youtube.com/watch?v=rqbFoyIB2Tc
User avatar
per haglund
Posts: 105
Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors

Post by per haglund »

Stoppade i nya maskinen för att kolla så att allt får plats. Insuget kommer från Ärtan men det syns antagligen. Turbon ska vara bakom insuget mot torpeden. Image
User avatar
_Johnny_
Posts: 435
Joined: 20 Feb 2008, 20:30
Location: Göteborg

Post by _Johnny_ »

Fint! Snåla inte med bilder nu när du lärt dig att lägga in. :wink:
User avatar
dahlman
Posts: 41
Joined: 30 Sep 2006, 21:54

Post by dahlman »

Sweet, nästa år går raggen!
I rather be driving my Chevrolet Mustang
olsn
Posts: 136
Joined: 12 Dec 2007, 18:17
Location: Karlskoga

Post by olsn »

the ragg walks härligt att se krp! kommer bli hur bra som helst det här!
Fast as a ship!
User avatar
per haglund
Posts: 105
Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors

Post by per haglund »

Har lagt en beställning på grejer nu Ärttan ska ordna kamaxel o ventilfjädrar som skall se till att det går att få ut 800hk (hoppas jag). soppa systemet blev ett från Aeromotive med belt driven soppa pump som fungerar helt outstanding o 1200cc spridare.Turbon blev en BW s475 med 88mm turbin,
spjällhuset vart ett accufab 90mm blankt som fan :D


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
dahlman
Posts: 41
Joined: 30 Sep 2006, 21:54

Post by dahlman »

Tur att du konkar runt på mycket säckar om dagarna, så att du orkar välta upp den dära turbon för montage.

Riktigt stekiga grejer!
I rather be driving my Chevrolet Mustang
User avatar
per haglund
Posts: 105
Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors

Post by per haglund »

Lite prov montering av intercooler o bränslepump Image
User avatar
per haglund
Posts: 105
Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors

Post by per haglund »

När jag kom hem idag hade dom feta probe kolvarna kommit Image
User avatar
per haglund
Posts: 105
Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors

Post by per haglund »

Just det dom sista bilderna har jag till och med lagt in med min iPhone :)
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

Manlig! =)
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Post Reply