stämmer inte detta kanske

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Nemesis_turbo

stämmer inte detta kanske

Post by Nemesis_turbo »

Bara vart tvungen att dela med mig om denna.

Björn från Höör i Skåne var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att han hade glömt att släcka ljuset i garaget.
Garaget låg i anslutning till huset och Björn hade precis öppnat bakdörren för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som höll på att plocka till sig av hans grejor.

Han ringde polisen och frågade om dom kunde skicka en polisbil.

Han sa nej. Polisen svarade att alla bilarna var upptagna och rådde honom till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev någon ledig

OK , sa Björn, la på telefonen och räknade till trettio. Sen ringde han polisen igen.

”Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage. Ni behöver inte komma för jag har skjutit dom.”
Sen la han på.

Inom några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två ambulanser på plats.
Dom tog tjuvarna på bar gärning.
En av poliserna gick bort till Björn och sa: ”Jag tyckte du sa att du hade skjutit dom...?”

Björn sa: "- och jag tyckte du sa att du inte hade några lediga bilar…"
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
nicke.t

Post by nicke.t »

:lol: sant.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
ramberg

Re: stämmer inte detta kanske

Post by ramberg »

Nemesis_turbo wrote:Bara vart tvungen att dela med mig om denna.

Björn från Höör i Skåne var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att han hade glömt att släcka ljuset i garaget.
Garaget låg i anslutning till huset och Björn hade precis öppnat bakdörren för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som höll på att plocka till sig av hans grejor.

Han sa nej. Polisen svarade att alla bilarna var upptagna och rådde honom till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev någon ledig

OK , sa Björn, la på telefonen och räknade till trettio. Sen ringde han polisen igen.

”Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage. Ni behöver inte komma för jag har skjutit dom.”
Sen la han på.

Inom några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två ambulanser på plats.
En av poliserna gick bort till Björn och sa: ”Jag tyckte du sa att du hade skjutit dom...?”

Vet inte om det är sant men har hört en liknande version förr och om den är sann eller ej vet jag inte, men ska ha vart en "här omkring ut på byn"..

Hade vart nån som snokat runt så hade han ringt till polisen om de kunde skicka en bil och hade fått till svars att det inte fanns nån bil..
Efter några minuter hade han ringt upp igen och då sagt att de inte behövde ha så bråttom för han låg skjuten och död i farstun nu..
Hade inte tagit lång tid så hade en rad bilar kommit och var rätt pissed på han för att ha ljugit, men då hade dom fått stå till svars själva om att det inte hade funnits några bilar men när han kollade ut på gården så hade det funnits både den ene och den andre.. :wink:

Sant eller ej, tyvärr så ser det ut sådär häromkring i Dalarna nu för tiden.
Det skickas inte gärna ut varken polisbil eller ambulans "i onödan".. det har man fått erfara.
Krillian

Post by Krillian »

stämmer säkert? vem "#¤% vill ha tjuvar i sitt hem ?
Rikard B

Post by Rikard B »

haha så bra :lol: 8)
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg :) såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Pitbull

Post by Pitbull »

Den var sjukt bra. =)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Kekke

Post by Kekke »

Måste bara berätta om en gammal A-lagare som bodde härikrokarna för nåt tag sedan. (Denna historia har jag bara fått återberättad vet ej sanningskvoten i den)

Denna kväll var A-lagare 1 hos sin kompis 2 och satt och drack öl. Båda bodde utanför stan så nr 1 hade tagit bilen till nr 2. Sen på småtimmarna så behövde ju nr 1 ta sig hem. Försökte förgäves fixa skjuts.
Då kom dom på en idé. Nr 2 ringer till polisen och säger att han vill anmäla ett inbrott. (till saken hör att poliserna i Västerbottens inland har stora områden på lite poliser). Varpå hon i växeln svarar att polisen är uppe i Tärnaby på någon trafikolycka. Då tar nr 1 bilen å kör hem.

Lite konstigt skrivet men ni förstår säkert. Men som sagt vet inte om detta är sant...
Bmw 525 turbo @ 1,8 bar.
Chrille D

Post by Chrille D »

Poliserna har tittat på alldeles för mycket Beck...
Är bara Mord som är fränt/spännande att rycka ut på längre... Väpnat bankrån och sånt kanske kan funka ibland det också.. :wink:
Trafikpolisen däremot verkar då fan inte ha nåt emot att jobba iaf!
Trafikkontroller överallt i Söderhamn dom senaste veckorna.. Helt galna!

Mvh
Christian Danielsson

BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Xanadu

Post by Xanadu »

Haha fan vad skön kille om de är sanning : )
ecm_z28

Post by ecm_z28 »

Chrille D wrote:Poliserna har tittat på alldeles för mycket Beck...
Är bara Mord som är fränt/spännande att rycka ut på längre... Väpnat bankrån och sånt kanske kan funka ibland det också.. :wink:
Trafikpolisen däremot verkar då fan inte ha nåt emot att jobba iaf!
Trafikkontroller överallt i Söderhamn dom senaste veckorna.. Helt galna!

Mvh

igår var det inte kul att va snut på väpnat rån.. ;) dom blev ju totalt rövknullade.. ;)
Björn Strömberg
TurboRobban

Post by TurboRobban »

ramberg wrote:

Sen la han på.

Vet inte om det är sant men har hört en liknande version förr och om den är sann eller ej vet jag inte, men ska ha vart en "här omkring ut på byn"..

Hade vart nån som snokat runt så hade han ringt till polisen om de kunde skicka en bil och hade fått till svars att det inte fanns nån bil..
Efter några minuter hade han ringt upp igen och då sagt att de inte behövde ha så bråttom för han låg skjuten och död i farstun nu..
Hade inte tagit lång tid så hade en rad bilar kommit och var rätt pissed på han för att ha ljugit, men då hade dom fått stå till svars själva om att det inte hade funnits några bilar men när han kollade ut på gården så hade det funnits både den ene och den andre.. :wink:

Det skickas inte gärna ut varken polisbil eller ambulans "i onödan".. det har man fått erfara.

det är bara så att de är för lite poliser i dalarna, för ett par helger sen hade dom 4 radiobilar i tjänst i hela dalarna, 2 avesta 1 ludvika och 1 falun/borlänge, och då kan de ta lite tid att komma på plats.
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

TurboRobban wrote:
ramberg wrote:

Sen la han på.

det är bara så att de är för lite poliser i dalarna, för ett par helger sen hade dom 4 radiobilar i tjänst i hela dalarna, 2 avesta 1 ludvika och 1 falun/borlänge, och då kan de ta lite tid att komma på plats.

och jag som tycker att det är lite radiobilar i sundsvall :s

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Franzén

Post by Franzén »

Efter X-antal år med Göteborgspolisen som lagens långa arm omkring oss så har vi numera lärt oss hur vi skall bete oss när vi ringer 11414 eller 112.

Eftersom vi ofta är ute på nätterna och buskör på olika avskilda platser runtom i stan så ser vi lite mer än de flesta andra Göteborgare.
Rattfyllor, tillgrepp av bilar, stölder, misshandel osv.

Min kompis Sbuddz (JohnJohn) hamnade för ett tag sedan bakom en bil som formligen ragglade omkring på vägen och fullkomligt saknade kontroll över hastighet och roder.
Han greppade mobilen och ringde 11414.
Man blir kopplad till LKC (Länskommunikationcentralen) där man får tala med snubben som sitter på 8-0. (Inre befälet vid polisradion)
Han tar emot samtalet och ställer massa frågor om framförvarande vingelpelle och efter de svar han får bedömer han hur snabbt de måste vara på plats.
Nu kan man som uppringare vara lite taktisk.
Mitt under frågeställandet kan man utbrista -OJ JÄÄÄVLAR... det där var nära en frontalkrock!!!
Då snäpper han upp sig lite extra och vill veta lite mer exakt var man är osv.
Att det inte alls var nära att smälla är ju inget någon kan komma och säga var osanning i efterhand.
I detta fallet fick ju inre befälet vid 8-0 halsen i stjärtgropen och skickade ut en hel bataljon med bilar.
Sbuddz fick upp en målad bil bakom sig och vinkade förbi denna så att dom hamnade bakom gärningsmannen.
Sbuddz vek av och fortsatte att lyssna på insatsen via S80 polisradio.
Dom försökte att stoppa bilen i 20 kilometer innan mannen vid ratten fick upp en stor jävla polisvan framför sig och insåg att det möjligen var honom saken gällde.
Sådana trafikanter har vi i parti och minut här i Göteborg.
Fyllor, drogare, stulna fordon, avsaknad av gällande förarbevis/körkort osv osv.
Våra barn och vänner skall promenera omkring bland dessa... det funkar inte, så vi ringer och vässar storyn lite extra för att få bort dom från vägarna.

Har själv uttryckt mig lite mer påspätt vid andra tillfällen.
Det var iofs väldigt nära sanningen men en dam född -24 var ute och åkte i sin silverfärgade VW Golf -01.
Hon körde troligen omkring i samma tidsera som när det begav sig för hennes del.
Fyra rödljus, en trottoar och 200 meter spårvagnslinje lyckades hon avverka innan polisen fick henne att stanna... mitt på en utfart så att INGEN som skulle ut från den utfarten kom fram.
Skall tillägga att det regn-snöade och var becksvart ute.
Hon kunde smällt vilken mörkklädd gångtrafikant som helst.

:wink:
Grr!
0706-419608
ramberg

Post by ramberg »

TurboRobban wrote:det är bara så att de är för lite poliser i dalarna, för ett par helger sen hade dom 4 radiobilar i tjänst i hela dalarna, 2 avesta 1 ludvika och 1 falun/borlänge, och då kan de ta lite tid att komma på plats.

Mjo vet det är få poliser allt, brukar dock vara 2 minst som glider i blge konstant om helgerna iaf.
Blir ju inte bättre utav att dom skär ner heller, varit mycket lek i stan sen polisstation försvann här i stan för några år sen :lol:
Fast när man tänker på annat än på bilfronten så det synd att de skär ner så, för de behövs.

Nu är dom endast här på torsdagarna om dagen, sen lite besök om helgerna när de fått larm typ eller förbifart till Hmora...
Amaze

Post by Amaze »

Häromdagen på väg hem ifrån jobbet möter man en polack som ihög fart brakar i diket utanför småskolan där det är 30km/h. Han ragglar ur bilen(berusad) och vi går och tar bilnycklarna ur tändningslåset och ringer polisen. Och polisens svar blir "vi har ingen bil att skicka" Wtf???
Fortkörning, berusad, dikeskörning, utanför småskola, med vittnen.
Bara att lämna tillbaka nycklarna och åka hem. Varför skall man ens bry sig när inte ens rättsammhället gör det?
Pitbull

Post by Pitbull »

Amaze wrote:Häromdagen på väg hem ifrån jobbet möter man en polack som ihög fart brakar i diket utanför småskolan där det är 30km/h. Han ragglar ur bilen(berusad) och vi går och tar bilnycklarna ur tändningslåset och ringer polisen. Och polisens svar blir "vi har ingen bil att skicka" Wtf???
Fortkörning, berusad, dikeskörning, utanför småskola, med vittnen.
Bara att lämna tillbaka nycklarna och åka hem. Varför skall man ens bry sig när inte ens rättsammhället gör det?

haha.. Detta är fan inte sant alltså! Hur funkar snuten alltså!!!
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Nobbe

Post by Nobbe »

Snutarna får oförskämt mkt skit emellanåt oxå.

Va bara för några veckor sen 2 snubbar stod å högg varandra med kniv här i byn, å snutarna slog in dörren till lyan där ena snubben skulle befinna sig, dock slog dom in fel dörr.

Det vart mer skriverier om att dom slog in fel dörr än att dom försökta ha ihjäl varandra.

För min del hade dom gärna fått skicka in några lätt modifierade chock-granater så hela huset tippat omkull.
Post Reply