Min Pallbocksracer - E30 325 Turbo - Till Salu! Lr byte..
Posted: 15 Sep 2009, 20:45
Hejsan!
Tänkte lägga upp lite info om mitt projekt som fortskridit nu under cirka ett år, men som 17år och fattig student så är man ju inte ekonomiskt oberoende tyvärr.
Bilen det handlar om är En E30 325 -88.
Motor;
M20b25 med svarvade katkolvar
Arp bult
Nya coatade lager i motorn
Något steg vassare kam
Pulssplitt grenrör
Nyrenoverad Hx40
3,5" downpipe i Rf
Resten är 3" även det i Rostfritt
Megasquirt V3
Bosch 040 intankpump
Drivlina;
Org 260 Getraglådan med alubussningar
Stora E30 Lamelldiffen
3 skivig tilton
Kaross;
Slitsade skivor fram och bak
Delrinbussningar där det är möjligt (Motor, vxllåda, diffen, silentblock osv)
Två sparcostolar
En Sparco moccaratt
Sparco växelknopp
Omgjort växellänkage (Tight )
Bilderna är sorterade Gammalt ---> Nyare och då projektet hållt på i ungefär ett år så blir det ett axplock av alla saker jag gjort, men alltid roar det väl någon
Precis hemkommen (Utan motor);
Ser inte ut så mycket för världen;
Nyrenoverade Lamelldiffen;
Motor inhandlades;
Bussningar i bakvagn och framvagn byttes;
Som sugis;
Moccaratt införskaffades;
Även två st sparco sprint stolar;
Sen köptes separata spjäll, men tankarna lades ner rätt fort;
Bredvid isbilen (Ögonlocken är borta för evigt nu);
Sen kom det berömda turbosuget, införskaffade en Renoverad Hx40 av någon här på forumet;
Kollektor byggdes;
Sen var de dags för grenrör;
Kanske inte det jag är mest nöjd med, men det första jag bygger
Som sagt så blev turbon lite högt upp, men det funkar
3,5" Downpipe byggdes;
M20 toppen då, lite modifierad Nävars, detta är en S50 topp från min brors föredetta motor
Koppling måste man ju ha också, 618 med 4puckad sinter - Tre skivig tilton
Sålde 618 plattan och svänghjul och behöll denna skönhet; (Lite överdimensionerat, men fränt ju )
Fortsättning följer (Om 15 min typ )
Tänkte lägga upp lite info om mitt projekt som fortskridit nu under cirka ett år, men som 17år och fattig student så är man ju inte ekonomiskt oberoende tyvärr.
Bilen det handlar om är En E30 325 -88.
Motor;
M20b25 med svarvade katkolvar
Arp bult
Nya coatade lager i motorn
Något steg vassare kam
Pulssplitt grenrör
Nyrenoverad Hx40
3,5" downpipe i Rf
Resten är 3" även det i Rostfritt
Megasquirt V3
Bosch 040 intankpump
Drivlina;
Org 260 Getraglådan med alubussningar
Stora E30 Lamelldiffen
3 skivig tilton
Kaross;
Slitsade skivor fram och bak
Delrinbussningar där det är möjligt (Motor, vxllåda, diffen, silentblock osv)
Två sparcostolar
En Sparco moccaratt
Sparco växelknopp
Omgjort växellänkage (Tight )
Bilderna är sorterade Gammalt ---> Nyare och då projektet hållt på i ungefär ett år så blir det ett axplock av alla saker jag gjort, men alltid roar det väl någon
Precis hemkommen (Utan motor);
Ser inte ut så mycket för världen;
Nyrenoverade Lamelldiffen;
Motor inhandlades;
Bussningar i bakvagn och framvagn byttes;
Som sugis;
Moccaratt införskaffades;
Även två st sparco sprint stolar;
Sen köptes separata spjäll, men tankarna lades ner rätt fort;
Bredvid isbilen (Ögonlocken är borta för evigt nu);
Sen kom det berömda turbosuget, införskaffade en Renoverad Hx40 av någon här på forumet;
Kollektor byggdes;
Sen var de dags för grenrör;
Kanske inte det jag är mest nöjd med, men det första jag bygger
Som sagt så blev turbon lite högt upp, men det funkar
3,5" Downpipe byggdes;
M20 toppen då, lite modifierad Nävars, detta är en S50 topp från min brors föredetta motor
Koppling måste man ju ha också, 618 med 4puckad sinter - Tre skivig tilton
Sålde 618 plattan och svänghjul och behöll denna skönhet; (Lite överdimensionerat, men fränt ju )
Fortsättning följer (Om 15 min typ )