Min Pallbocksracer - E30 325 Turbo - Till Salu! Lr byte..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Min Pallbocksracer - E30 325 Turbo - Till Salu! Lr byte..
Hejsan!
Tänkte lägga upp lite info om mitt projekt som fortskridit nu under cirka ett år, men som 17år och fattig student så är man ju inte ekonomiskt oberoende tyvärr.
Bilen det handlar om är En E30 325 -88.
Motor;
M20b25 med svarvade katkolvar
Arp bult
Nya coatade lager i motorn
Något steg vassare kam
Pulssplitt grenrör
Nyrenoverad Hx40
3,5" downpipe i Rf
Resten är 3" även det i Rostfritt
Megasquirt V3
Bosch 040 intankpump
Drivlina;
Org 260 Getraglådan med alubussningar
Stora E30 Lamelldiffen
3 skivig tilton
Kaross;
Slitsade skivor fram och bak
Delrinbussningar där det är möjligt (Motor, vxllåda, diffen, silentblock osv)
Två sparcostolar
En Sparco moccaratt
Sparco växelknopp
Omgjort växellänkage (Tight )
Bilderna är sorterade Gammalt ---> Nyare och då projektet hållt på i ungefär ett år så blir det ett axplock av alla saker jag gjort, men alltid roar det väl någon
Precis hemkommen (Utan motor);
Ser inte ut så mycket för världen;
Nyrenoverade Lamelldiffen;
Motor inhandlades;
Bussningar i bakvagn och framvagn byttes;
Som sugis;
Moccaratt införskaffades;
Även två st sparco sprint stolar;
Sen köptes separata spjäll, men tankarna lades ner rätt fort;
Bredvid isbilen (Ögonlocken är borta för evigt nu);
Sen kom det berömda turbosuget, införskaffade en Renoverad Hx40 av någon här på forumet;
Kollektor byggdes;
Sen var de dags för grenrör;
Kanske inte det jag är mest nöjd med, men det första jag bygger
Som sagt så blev turbon lite högt upp, men det funkar
3,5" Downpipe byggdes;
M20 toppen då, lite modifierad Nävars, detta är en S50 topp från min brors föredetta motor
Koppling måste man ju ha också, 618 med 4puckad sinter - Tre skivig tilton
Sålde 618 plattan och svänghjul och behöll denna skönhet; (Lite överdimensionerat, men fränt ju )
Fortsättning följer (Om 15 min typ )
Tänkte lägga upp lite info om mitt projekt som fortskridit nu under cirka ett år, men som 17år och fattig student så är man ju inte ekonomiskt oberoende tyvärr.
Bilen det handlar om är En E30 325 -88.
Motor;
M20b25 med svarvade katkolvar
Arp bult
Nya coatade lager i motorn
Något steg vassare kam
Pulssplitt grenrör
Nyrenoverad Hx40
3,5" downpipe i Rf
Resten är 3" även det i Rostfritt
Megasquirt V3
Bosch 040 intankpump
Drivlina;
Org 260 Getraglådan med alubussningar
Stora E30 Lamelldiffen
3 skivig tilton
Kaross;
Slitsade skivor fram och bak
Delrinbussningar där det är möjligt (Motor, vxllåda, diffen, silentblock osv)
Två sparcostolar
En Sparco moccaratt
Sparco växelknopp
Omgjort växellänkage (Tight )
Bilderna är sorterade Gammalt ---> Nyare och då projektet hållt på i ungefär ett år så blir det ett axplock av alla saker jag gjort, men alltid roar det väl någon
Precis hemkommen (Utan motor);
Ser inte ut så mycket för världen;
Nyrenoverade Lamelldiffen;
Motor inhandlades;
Bussningar i bakvagn och framvagn byttes;
Som sugis;
Moccaratt införskaffades;
Även två st sparco sprint stolar;
Sen köptes separata spjäll, men tankarna lades ner rätt fort;
Bredvid isbilen (Ögonlocken är borta för evigt nu);
Sen kom det berömda turbosuget, införskaffade en Renoverad Hx40 av någon här på forumet;
Kollektor byggdes;
Sen var de dags för grenrör;
Kanske inte det jag är mest nöjd med, men det första jag bygger
Som sagt så blev turbon lite högt upp, men det funkar
3,5" Downpipe byggdes;
M20 toppen då, lite modifierad Nävars, detta är en S50 topp från min brors föredetta motor
Koppling måste man ju ha också, 618 med 4puckad sinter - Tre skivig tilton
Sålde 618 plattan och svänghjul och behöll denna skönhet; (Lite överdimensionerat, men fränt ju )
Fortsättning följer (Om 15 min typ )
Last edited by Bödvar on 01 Jan 2010, 18:04, edited 1 time in total.
Sen tog jag tag i motorn;
Svarvade katkolvar såklart;
Sen oringning och Arp bult på det;
Här står Den gamle M20:en o vill smaka laddtryck;
Bensinpump införskaffades, en söt 040 pump med armatur;
Intercooler och lite stålomspunna slangar är ju bra att ha;
Auuch så porrigt;
Svarvade till mig en oljeretur;
Byggde en ram till icn, byggde tryckrör och köpte siliconslangar;
Ett par compomotive är också inhandlade; (Porr)
Och här står jag i dagsläget, i väntan på mitt Megasquirt som kommer i slutet av veckan förhoppningsvis;
Sen ska allt "bara" kopplas in, bensinpump osv ska ha ström, så jag har en del El arbete kvar innan uppstart, även tryckrören ska svetsas osv.
Men Nu är det inte långt kvar
Svarvade katkolvar såklart;
Sen oringning och Arp bult på det;
Här står Den gamle M20:en o vill smaka laddtryck;
Bensinpump införskaffades, en söt 040 pump med armatur;
Intercooler och lite stålomspunna slangar är ju bra att ha;
Auuch så porrigt;
Svarvade till mig en oljeretur;
Byggde en ram till icn, byggde tryckrör och köpte siliconslangar;
Ett par compomotive är också inhandlade; (Porr)
Och här står jag i dagsläget, i väntan på mitt Megasquirt som kommer i slutet av veckan förhoppningsvis;
Sen ska allt "bara" kopplas in, bensinpump osv ska ha ström, så jag har en del El arbete kvar innan uppstart, även tryckrören ska svetsas osv.
Men Nu är det inte långt kvar
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Har du möjligtvis haft moppen ute på moppenetforum ?
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Micke johansson wrote:Har du möjligtvis haft moppen ute på moppenetforum ?
Haha, Jo, helt korrekt:P
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=59440
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Ja juste så där tyckte ja kände igen den
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Se där ja.. Min gammla 325:a! Kul att den får hjälp med andningen igen!
Synd med sönderkapningen av frontplåten bara.. (Förstår mig inte på det sättet att bygga tyvärr..)
OT. Dom ögonlocken vad skruvade har jag för mig? Jag kanske kan bjuda 5,50:- och piggelin + frakten för att du skickar dom till mig?
Seriöst.. har du bara dom ligger och skräpar så kan jag köpa dom billigt av dig om du vill?
Synd med sönderkapningen av frontplåten bara.. (Förstår mig inte på det sättet att bygga tyvärr..)
OT. Dom ögonlocken vad skruvade har jag för mig? Jag kanske kan bjuda 5,50:- och piggelin + frakten för att du skickar dom till mig?
Seriöst.. har du bara dom ligger och skräpar så kan jag köpa dom billigt av dig om du vill?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Bonje wrote:Se där ja.. Min gammla 325:a! Kul att den får hjälp med andningen igen!
Synd med sönderkapningen av frontplåten bara.. (Förstår mig inte på det sättet att bygga tyvärr..)
OT. Dom ögonlocken vad skruvade har jag för mig? Jag kanske kan bjuda 5,50:- och piggelin + frakten för att du skickar dom till mig?
Seriöst.. har du bara dom ligger och skräpar så kan jag köpa dom billigt av dig om du vill?
Frontplåten ska plastas ihop med frontläppen sedan och snyggas till när jag får ork till det, inte riktigt prioriterat just nu känns det som.
Tror jag slängt ögonlocken åt helvete däremot, bland de mest hemska man kan ha på en bil Näst efter Neon under bilen, de kan möjligen vara lite fulare