Page 1 of 1

Ny oljereturfläns.

Posted: 08 Sep 2009, 08:47
by Bäckis
Nu har vi tagit fram en ny billetfräst oljereturfläns med utvändig AN10 gänga, bara att skruva på en slangände på.

Den passar alla turbo och har o-ringstätning mot lagerdelen.

300kr/st. Kommer upp i shoppen så fort som möjligt.

Posted: 08 Sep 2009, 09:13
by Bonje
Bra skit till rätt pris! :)

Posted: 08 Sep 2009, 09:30
by Bäckis
Ja, och inom någon vecka kommer en inloppsfläns av samma typ med utvändig AN4 gänga.

Mkt nya prdukter på gång nu som fått vänta då sommaren varit den värsta någonsin.

Posted: 09 Sep 2009, 18:54
by Pimplaren
Sjukt bra initiavit, vanlig fläns som slår sig och krångel med rörbygge eliminerat :)

Posted: 12 Sep 2009, 19:17
by _Kalle_
Inte för att vara sån, utan utav nyfikenhet, räcker verkligen an10 som oljeretur? Känns som att det är mindre än hålet ut ur turbon?

Posted: 12 Sep 2009, 19:21
by Bäckis
Ja, det räcker.

De flesta har alldles för grov ledning in vilket ställer onödiga krav på returen.

Vi har kört AN10 de senaste bilarna vi byggt och det fungerar bra.

Inloppsfläns med AN4 gänga och rätt storlek på hålet kommer inom kort.

Posted: 13 Sep 2009, 09:25
by Klangen
+Inlagt pa inkopslistan :)

Posted: 16 Sep 2009, 19:54
by sofie
Hej om man har plåttråg och vill ha an10 gänga dr finns det svetsbara nipplar el? mvh erik

Posted: 16 Sep 2009, 20:12
by johankihl
sofie wrote:Hej om man har plåttråg och vill ha an10 gänga dr finns det svetsbara nipplar el? mvh erik


Finns hos alla som gör hydraulslangar osv, det är en vanlg JIC gänga på hydraulspråk.

Posted: 12 Oct 2009, 14:28
by jeenz
Hur funkar det mot hx50 som har fyrkantigt returhål?

Posted: 12 Oct 2009, 15:18
by Nobbe
Nu vet jag inte exakt hur flänsen ser ut, men som bäckis beskriver det så spelar det ingen roll då o-ringen tätar ändå.

Posted: 12 Oct 2009, 15:33
by Bäckis
O-ringen tätar allt och man svetsar ju alltid ett rör på de flänsarna med rektangulärt hål. Vill man så kan man ju bara ta ett slipstift och slipa det 4 kantigt på denna.