Ny oljereturfläns.

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Ny oljereturfläns.

Post by Bäckis »

Nu har vi tagit fram en ny billetfräst oljereturfläns med utvändig AN10 gänga, bara att skruva på en slangände på.

Den passar alla turbo och har o-ringstätning mot lagerdelen.

300kr/st. Kommer upp i shoppen så fort som möjligt.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Bra skit till rätt pris! :)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, och inom någon vecka kommer en inloppsfläns av samma typ med utvändig AN4 gänga.

Mkt nya prdukter på gång nu som fått vänta då sommaren varit den värsta någonsin.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Sjukt bra initiavit, vanlig fläns som slår sig och krångel med rörbygge eliminerat :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

Inte för att vara sån, utan utav nyfikenhet, räcker verkligen an10 som oljeretur? Känns som att det är mindre än hålet ut ur turbon?
Karl Jansson, 070-4406777
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, det räcker.

De flesta har alldles för grov ledning in vilket ställer onödiga krav på returen.

Vi har kört AN10 de senaste bilarna vi byggt och det fungerar bra.

Inloppsfläns med AN4 gänga och rätt storlek på hålet kommer inom kort.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Klangen
Posts: 537
Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort

Post by Klangen »

+Inlagt pa inkopslistan :)
sofie
Posts: 226
Joined: 09 Mar 2007, 17:35

Post by sofie »

Hej om man har plåttråg och vill ha an10 gänga dr finns det svetsbara nipplar el? mvh erik
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

sofie wrote:Hej om man har plåttråg och vill ha an10 gänga dr finns det svetsbara nipplar el? mvh erik


Finns hos alla som gör hydraulslangar osv, det är en vanlg JIC gänga på hydraulspråk.
User avatar
jeenz
Posts: 2139
Joined: 09 Feb 2007, 15:20
Location: Västerlanda

Post by jeenz »

Hur funkar det mot hx50 som har fyrkantigt returhål?
Nobbe

Post by Nobbe »

Nu vet jag inte exakt hur flänsen ser ut, men som bäckis beskriver det så spelar det ingen roll då o-ringen tätar ändå.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

O-ringen tätar allt och man svetsar ju alltid ett rör på de flänsarna med rektangulärt hål. Vill man så kan man ju bara ta ett slipstift och slipa det 4 kantigt på denna.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply