Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bimmerlars
Posts: 416 Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Post
by Bimmerlars » 20 Jun 2006, 00:33
Hej!
Skaffer ni högkompskolvar til M20B25?
Hvilket merke? hvilken komp er å anbefale?
Skal i en M20B25 med dieselveiv. Verdi råder er å anbefale? Lengde?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 28 Jun 2006, 07:37
Vi har CP pistons, 11.0 kompression för diesel vev.
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 28 Jun 2006, 08:46
Stakar blir då 130mm.
Bimmerlars
Posts: 416 Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Post
by Bimmerlars » 30 Jun 2006, 00:23
Er det ikke anbefalt/mulig å kjøre mer enn 11:1? Hva er prisen på de stemplene?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 30 Jun 2006, 07:40
2000/St. Mer än 11.0 är inte så lämpligt på vanlig bensin.
Bimmerlars
Posts: 416 Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Post
by Bimmerlars » 30 Jun 2006, 08:58
Okey
Ser en her på forumet(han med sugmotorbygge, prosjektet) kjører med 11,25:1 skjønner du. Går den på racefuel bare? Er ikke så stor forskjell på 11:1 og 11,25:1 kanskje men
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 30 Jun 2006, 22:44
Det är våra kolvar. Ca 11.0:1 ger dom. Beror på hur mkt toppen är planad etc.
Kobe591
Posts: 4 Joined: 17 Jul 2006, 15:45
Contact:
Post
by Kobe591 » 24 Jul 2006, 07:32
Bmwandreas wrote: Vi har CP pistons, 11.
Why in the world would you say that?!
Bimmerlars
Posts: 416 Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Post
by Bimmerlars » 24 Jul 2006, 10:15
Kobe591 wrote: Bmwandreas wrote: Vi har CP pistons, 11.
Why in the world would you say that?!
Why would he say what? They have CP pistons wich makes out a compression ratio of 11,0:1 with the diesel cranckshaft.
Jasu
Posts: 119 Joined: 31 Dec 2005, 13:34
Location: Isojoki (Finland)
Post
by Jasu » 09 Jan 2010, 21:04
Do you still have "högkompskolvar" ?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Jan 2010, 13:12
We can always order custom pistons as you want them.
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 10 Jan 2010, 13:16
Bäckis wrote: 2000/St. Mer än 11.0 är inte så lämpligt på vanlig bensin.
Med etanol då? finns det något att tjäna?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 10 Jan 2010, 16:03
Äpplen och päron, men jag kör 12.0:1 i min Volvo, 98 okt.
Daniel86
Posts: 1072 Joined: 23 Apr 2006, 15:46
Location: Hedemora
Post
by Daniel86 » 10 Jan 2010, 16:17
En s50 har ju 11.3:1 original så över 11 ska väl inte vara några problem?
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Jan 2010, 16:22
Beror helt på vad det är för motor. Lägre komp kan ge mer effekt med mer tändning än med högre komp och lägre tändning. Är en balansfråga. Med E85 skulle jag köra 12.0 på de flesta maskiner.