Page 1 of 1
VAG 115 tändspolarspolar??
Posted: 18 Aug 2009, 18:51
by Bulan_81
Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??
Re: VAG 115 tändspolarspolar??
Posted: 18 Aug 2009, 20:51
by Pitbull
Bulan_81 wrote:Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??
Skicka ett PM till Bäckis så får du snabbare svar. Och ja, dom har garanterat dessa hemma.
/ Mvh
Re: VAG 115 tändspolarspolar??
Posted: 19 Aug 2009, 14:50
by Konny
Bulan_81 wrote:Vad är det för skillnad på 115F och 115R spolarna?? Är det bara utvändigt?? Har sett att det finns 115H och 115J m.m. funkar dom på M50 med??
Är längden som skiljer! 115F är längre än R.
Posted: 28 Aug 2009, 21:25
by Hammarström
Är det dessa VAG spolar som gäller?Eller MSD?
Har "vuxit ur"mina org.spolar (åker med Autronics 500R)
Posted: 29 Aug 2009, 00:46
by Tysken
Hammarström wrote:Är det dessa VAG spolar som gäller?Eller MSD?
Har "vuxit ur"mina org.spolar (åker med Autronics 500R)
Det är plockat 1000hk+ ur en volvo fyra med dessa spolar.
P.s. Du behöver ej tändsteg då det är inbyggt.
Mvh Lars
Posted: 29 Aug 2009, 13:06
by Bäckis
I M50 och S50 passar F spolen bättre tycker jag, R måste yxas lite i gummit.
I S38B38 passar F med lite yx, till 3,6 och S14 använder vi en annan spole med solid kärna som vi kortar till rätt längd. Kolla i trådarna på min gamla M3 och min nuvarande touring, där används dessa.
Posted: 29 Aug 2009, 13:41
by P.Herrdahl
Vilken spole passar bäst i Audin min då?
Posted: 29 Aug 2009, 16:51
by PiLlEvAn
Hollizini wrote:Vilken spole passar bäst i Audin min då?
visst är det aan i din?
då passar iaf 115r perfekt
Posted: 29 Aug 2009, 16:53
by P.Herrdahl
PiLlEvAn wrote:Hollizini wrote:Vilken spole passar bäst i Audin min då?
visst är det aan i din?
då passar iaf 115r perfekt
Stämmer bra det!
Okay, tackar hjärtligast för det!
Posted: 18 Oct 2009, 14:19
by Mattias Sandgren
Jag har en annan fråga som passar ämnet. Går det att konvertera till att använda tändkabel på dessa spolar, alltså att ta loss nederdelen och ersätta?
Det är alltså med tanke på att använda på en motor som inte har coil-on-plug standard och där man monterar dom bara en liten bit därifrån.
Posted: 18 Oct 2009, 17:21
by Bäckis
Ingen aning om energi men uppenbarligen tillräckligt 200+ hk per cylinder på E85.
Det går att fippla till med tändkabel, vet folk som gjort det.