ja nå borde du ju få den högre än orginal, beror väl lite på hur mycket du tänkt dej.? varför högre.? men höjden bestäms ju mycket på fjädrarna efter som man måste ha dem kvar på e30 när man kör coilover. oftas vill man ju ha den lägre och då måste man klämma ihop fjädrarna med klämmor som brukar följa med coiloversen..
Bäckis wrote:Fjädrarna kvar? Det är riktig coilover, alltså fjädern över dämparen.
Hål 12mm nere.
Den blir låg eller lägre. Har en längre övre distans som gör att den blir någon cm lägre än original.
ja ja har iallafall hört att med vissa coilovers måste man ha fjädrarna kvar på e30 alltså.. stämmer inte de..? isåfall är de väl bara ett ryckte då eller så har ja missuppfattat hela frågan..?
Bäckis wrote:Fjädrarna kvar? Det är riktig coilover, alltså fjädern över dämparen.
Hål 12mm nere.
Den blir låg eller lägre. Har en längre övre distans som gör att den blir någon cm lägre än original.
ja ja har iallafall hört att med vissa coilovers måste man ha fjädrarna kvar på e30 alltså.. stämmer inte de..? isåfall är de väl bara ett ryckte då eller så har ja missuppfattat hela frågan..?
Om inte fjäder sitter utanpå dämparen....så är det ju ingen CoilOver.
En stötdämpare har en längd som den ska köras på. (+/- lite)
Fjädersätena är alltså inte till för att göra stora ändringar av markfrigången på bilen....utan för att få dämparen inom sitt arbetsområde.....eller kompensera för andra fjädrar samt att väga in fjädringen så hjulens tryck mot vägen blir som man vill ha den.
Om markfrigången är fel, får man bygga om infästningarna i bärarmen eller i karossen.