E36 m3 forstilling på e30
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
E36 m3 forstilling på e30
funkar det klockrent? kører med m20b25 er det bolton? hur blir bilen och køre efter och ha monterad m3 e36 forstilling?
Køper gjerna en vass motor for e30
Ja. 3,2 bærearmer og eksentriske foringer må man ha for at man i det hele tatt skal kunne svinge. Har også k-mac topplager for å få på mutteren til demperene. Jeg har kjørt med det i flere år, og det går. MEN ser veldig godt at framhjula vrir seg når man heiser opp bilen pga bumpsteer dette gir. Dvs at spissinga blir feil med vektendringer i bilen som f.eks passasjerer.Silverboy wrote:selv med M3 3.2 bærearmer og eksentriske bærearmsforinger?
Kan ikke noen begynne å lage e30 m3 fjærbein til en fornuftig pris?

oki.. det var som f**n... Jeg som var fast bestemt på å gå for denne løsningenen fremfor hylser og E36 nav, fordi det gir bedre muligheter for coilovers samt gjør at man kan kjøpe ferdige bigbrake kit, som f.eks K-sport til E36..
(Ja, vet at man får coilover til E30, og at man får bigbrake til E30, men vil også ha 5-bolt for å ha litt mer å velge i på felgfronten, og om noe skal endres så skal det endres til det BEDRE)
(Ja, vet at man får coilover til E30, og at man får bigbrake til E30, men vil også ha 5-bolt for å ha litt mer å velge i på felgfronten, og om noe skal endres så skal det endres til det BEDRE)
Ja, det skal ikke være så lett. Jeg har ikke blitt enig med meg selv om en perfekt løsning enda. Jeg MÅ bruke originale e36 m3 3,2 bremser pga godkjenning av bilen.
Nå har jeg som sagt e36 m3 3,2 fjærbein, k-mac, eksentriske foringer og 3,2 bærearmer.
Uansett om jeg skal bruke e30 m3 fjærbein eller standard e30 fjærbein så må bremseskiva flyttes utover.
På standard e30 fjærbein vil i tillegg ikke kalipper få plass pga innfestningene til å skru bøylen fast i fjærbeinet vil stå i veien, så da må jeg ha andre kalippere, dvs at jeg må kjøpe noen 4 stemplede kalippere og få laget nye fester. Og da vet jeg ikke hva biltilsynet sier. I tillegg må jeg ha større felger da firestemplede kalippere bygger mer ut, og jeg har lyst til å beholde 16".
På e30 m3 fjærbein passer e36 m3 kalipperen om man flytter bremseskiva lenger ut, men da vil felgene mine stikke for langt ut, og jeg må ha andre felger. Jeg liker felgene jeg har, så har helst lyst til å beholde dem.
Nå har jeg som sagt e36 m3 3,2 fjærbein, k-mac, eksentriske foringer og 3,2 bærearmer.
Uansett om jeg skal bruke e30 m3 fjærbein eller standard e30 fjærbein så må bremseskiva flyttes utover.
På standard e30 fjærbein vil i tillegg ikke kalipper få plass pga innfestningene til å skru bøylen fast i fjærbeinet vil stå i veien, så da må jeg ha andre kalippere, dvs at jeg må kjøpe noen 4 stemplede kalippere og få laget nye fester. Og da vet jeg ikke hva biltilsynet sier. I tillegg må jeg ha større felger da firestemplede kalippere bygger mer ut, og jeg har lyst til å beholde 16".
På e30 m3 fjærbein passer e36 m3 kalipperen om man flytter bremseskiva lenger ut, men da vil felgene mine stikke for langt ut, og jeg må ha andre felger. Jeg liker felgene jeg har, så har helst lyst til å beholde dem.
Ikke så mye nå som jeg har funnet en god løsning for standard e30 fjærbein: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 2&start=19e30 tic wrote:og hvor mye kunne du tenke deg å gi for slike fjærbein?02ole wrote:skal ha det på e30 ja. Har mest lyst på e30 m3 fjærbein. Så si fra om du vet om noen:-)