Takluckeproblem E34

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Hansa

Takluckeproblem E34

Post by Hansa »

Har dubbeltaklucka, glömde lyset på för en vecka sen när jag skulle iväg och jobba och var borta i ca 2dar. så batteriet var RIKTIGT urdraget. tog ur batteriet, laddade på det över natten, allt funka som det skulle FÖRUTOM takluckan, den är stendöd, alla säkringar är hela, vad kan vara felet?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Christian.N

Post by Christian.N »

Så har hänt ett pat gånger med min också. Då har jag tryckt på tillbaka knappen flera gånger medans jag kör, varierar med att hålla den intryckt och sen trycka flera gånger. Då har den hoppat igång tillslut..

Första gången den hände så tog jag bort "locket" som knappen sitter i, tog bort kontakten och satte dit den igen, då funkade allt igen.

Så ut och tryck och dra i knappen för tackluckan så kommer den säkert efter ett tag.. 1-10 min nånting...

Mvh
Enköping, 073-3104393
Hansa

Post by Hansa »

Christian.N wrote:Så har hänt ett pat gånger med min också. Då har jag tryckt på tillbaka knappen flera gånger medans jag kör, varierar med att hålla den intryckt och sen trycka flera gånger. Då har den hoppat igång tillslut..

Första gången den hände så tog jag bort "locket" som knappen sitter i, tog bort kontakten och satte dit den igen, då funkade allt igen.

Så ut och tryck och dra i knappen för tackluckan så kommer den säkert efter ett tag.. 1-10 min nånting...

Mvh

Aha. den kanske behöver "lära" sig att fungera igen efter att den vart strömlös ett tag! ska prova det. haha :D

Tack..
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Bert-Ola

Post by Bert-Ola »

Håll knappen intryckt (upptryckt) ett längre tag för att den ska "nollställa" luckornas funktioner.
Sedan får du köra "manuellt" till alla ändlägen därefter ska allt fungera som vanligt med automatfunktionerna.
/Bert-Ola Runeson
med diverse BMWprojekt.
Christian.N

Post by Christian.N »

Bert-Ola wrote:Håll knappen intryckt (upptryckt) ett längre tag för att den ska "nollställa" luckornas funktioner.
Sedan får du köra "manuellt" till alla ändlägen därefter ska allt fungera som vanligt med automatfunktionerna.

Hehe det är det jag har gjort alltså :) Fast på måfå :)
Enköping, 073-3104393
Hansa

Post by Hansa »

Bert-Ola wrote:Håll knappen intryckt (upptryckt) ett längre tag för att den ska "nollställa" luckornas funktioner.

Aha. tack så mycket. då ska jag göra det.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
KKR-Rille

Post by KKR-Rille »

Tjena Niklas, jag tror att det bara är knappen som glappar lite, pröva och tryck upp den mot taket lite hårdare än vanligt så ska du se att den hoppar igång igen!
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!

Rille 0046-706569535
Bert-Ola

Post by Bert-Ola »

KKR-Rille wrote:Tjena Niklas, jag tror att det bara är knappen som glappar lite, pröva och tryck upp den mot taket lite hårdare än vanligt så ska du se att den hoppar igång igen!

Finns alldeles för många som TROR på internet. :wink:

Jag vet. 8) :D

Citerat ur instruktionsboken.
"Om omkopplaren manövreras längre än 10 sekunder utan att takluckan rör sig eller efter ett strömavbrott (t ex efter att batteriet har varit bortkopplat), måste takluckans styrning åter initieras. Tryck på omkopplaren till dess att takluckan stängs helt eller - om takluckan redan är stängd - tryck kort på omkopplaren."
/Bert-Ola Runeson
med diverse BMWprojekt.
KKR-Rille

Post by KKR-Rille »

Bert-Ola wrote:
KKR-Rille wrote:Tjena Niklas, jag tror att det bara är knappen som glappar lite, pröva och tryck upp den mot taket lite hårdare än vanligt så ska du se att den hoppar igång igen!

Finns alldeles för många som TROR på internet. :wink:

Jag vet. 8) :D

Citerat ur instruktionsboken.
"Om omkopplaren manövreras längre än 10 sekunder utan att takluckan rör sig eller efter ett strömavbrott (t ex efter att batteriet har varit bortkopplat), måste takluckans styrning åter initieras. Tryck på omkopplaren till dess att takluckan stängs helt eller - om takluckan redan är stängd - tryck kort på omkopplaren."

Tror och tror, kan även vara pga jag ägde bilen före Niklas! men eftersom jag inte vet med säkerhet så säger jag tror, men det är tur att det finns folk som vet, då var det lätt åtgärdat denna gång! :wink:
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!

Rille 0046-706569535
Post Reply