Riktigt bra E30 chassi ( fullgott racechassi )

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

Post Reply
Bistec

Riktigt bra E30 chassi ( fullgott racechassi )

Post by Bistec »

Funderar på att sälja mitt chassi till förmån för ett coiloverkit. Vad jag säljer är alltså fjädrar och dämpare, fram är dämparna intergrerade med fjäderbenen !!

När bilen byggdes tänkte vi att det var smart att bygga utan coilover för bilen skulle klassa in i en så låg serie som möjligt vid ev tävlan.

Nu när jag ska köra i BMW-Cup klass modifierad kan jag ju dock använda ett coiloverkit.

Chassit består av ställbara Leda-dämpare, de två bakdämparna är nästan helt nya ( de första var felbyggda så jag fick nya i slutet på säsongen...) och de främre är inte så mycket använda heller, bara denna säsongen.....

Fjädrarna är H&R, aldrig använda.

Nypriset på chassit är omkring 24.000 kr + fjäderben, för att det ska vara aktuellt med försäljning vill jag ha 15.000 kr !!

Vid intresse så PM:a eller ring 0702-166915
Last edited by Bistec on 05 Dec 2005, 23:01, edited 1 time in total.
Ripper

Post by Ripper »

bilder?
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Bistec

Post by Bistec »

Ripper wrote:bilder?

Nja, har inte direkt några men det går förstås att lösa om du vill...men du hajar att det bara är dämpare och fjädrar va...!?

Ringde en nyss som trodde det var en hel kaross... :wink:

PS! Jag har dock inte hajat hur man lägger upp bilder här på PPF...!?
Strandholm

Post by Strandholm »

Trodde även jag att du försökte sälja ett helt chassi. Då det tydligt står. Chassi. :P

Men det är inte ens en hel hjulupphängning du säljer? :P

du borde förtydliga...
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Bistec wrote:
Ripper wrote:bilder?

Nja, har inte direkt några men det går förstås att lösa om du vill...men du hajar att det bara är dämpare och fjädrar va...!?

Ringde en nyss som trodde det var en hel kaross... :wink:

PS! Jag har dock inte hajat hur man lägger upp bilder här på PPF...!?
Inte konstigt att folk tror att det är en hel bil. Nytt FK coiloverkit med ställbara Koni och nya feta Eibach krängare säljer vi för 15000kr.

Vet inte om dina grejor är något helt otroligt bra, men priset antyder då det. :shock:
Bistec

Post by Bistec »

Bäckis wrote: Inte konstigt att folk tror att det är en hel bil. Nytt FK coiloverkit med ställbara Koni och nya feta Eibach krängare säljer vi för 15000kr.

Vet inte om dina grejor är något helt otroligt bra, men priset antyder då det. :shock:
Det är som sagt riktigt bra grejer.......
hartge

Post by hartge »

Men fk e väl inte kännt som nåt märke med nån jätte kvalite o knappast så bra att det passar för ban åka så man kan väl inte gämföra det med leda dämpare o HR race fjädrar ...... men allt e ju relativt o det beror väl på vad man ska ha bilen till
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Kan lova att värsta FK satsen är bra, har själv åkt med Helge på bana och kört om många bilar i kurvorna!

Annars skulle inte vi ha det i våra egna bilar...
hartge

Post by hartge »

Bmwandreas wrote:Kan lova att värsta FK satsen är bra, har själv åkt med Helge på bana och kört om många bilar i kurvorna!

Annars skulle inte vi ha det i våra egna bilar...
ja har man 800 hk så kör man väl om vem som :wink: har inte sagt att det inte fungerar men leda o fk lirar inte i samma division...... det handlar ju om bra mycke mer än om hur hård stöt dämparen är !! hård heten på fjädrar spelar ju oxå en stor roll!! om man nu ska åka bana
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Jo tack det vet jag:)
Post Reply