Riktigt bra E30 chassi ( fullgott racechassi )
Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast
Riktigt bra E30 chassi ( fullgott racechassi )
Funderar på att sälja mitt chassi till förmån för ett coiloverkit. Vad jag säljer är alltså fjädrar och dämpare, fram är dämparna intergrerade med fjäderbenen !!
När bilen byggdes tänkte vi att det var smart att bygga utan coilover för bilen skulle klassa in i en så låg serie som möjligt vid ev tävlan.
Nu när jag ska köra i BMW-Cup klass modifierad kan jag ju dock använda ett coiloverkit.
Chassit består av ställbara Leda-dämpare, de två bakdämparna är nästan helt nya ( de första var felbyggda så jag fick nya i slutet på säsongen...) och de främre är inte så mycket använda heller, bara denna säsongen.....
Fjädrarna är H&R, aldrig använda.
Nypriset på chassit är omkring 24.000 kr + fjäderben, för att det ska vara aktuellt med försäljning vill jag ha 15.000 kr !!
Vid intresse så PM:a eller ring 0702-166915
När bilen byggdes tänkte vi att det var smart att bygga utan coilover för bilen skulle klassa in i en så låg serie som möjligt vid ev tävlan.
Nu när jag ska köra i BMW-Cup klass modifierad kan jag ju dock använda ett coiloverkit.
Chassit består av ställbara Leda-dämpare, de två bakdämparna är nästan helt nya ( de första var felbyggda så jag fick nya i slutet på säsongen...) och de främre är inte så mycket använda heller, bara denna säsongen.....
Fjädrarna är H&R, aldrig använda.
Nypriset på chassit är omkring 24.000 kr + fjäderben, för att det ska vara aktuellt med försäljning vill jag ha 15.000 kr !!
Vid intresse så PM:a eller ring 0702-166915
Last edited by Bistec on 05 Dec 2005, 23:01, edited 1 time in total.
- Strandholm
Inte konstigt att folk tror att det är en hel bil. Nytt FK coiloverkit med ställbara Koni och nya feta Eibach krängare säljer vi för 15000kr.Bistec wrote:Ripper wrote:bilder?
Nja, har inte direkt några men det går förstås att lösa om du vill...men du hajar att det bara är dämpare och fjädrar va...!?
Ringde en nyss som trodde det var en hel kaross...
PS! Jag har dock inte hajat hur man lägger upp bilder här på PPF...!?
Vet inte om dina grejor är något helt otroligt bra, men priset antyder då det.

- Bmwandreas
- Moderator
ja har man 800 hk så kör man väl om vem somBmwandreas wrote:Kan lova att värsta FK satsen är bra, har själv åkt med Helge på bana och kört om många bilar i kurvorna!
Annars skulle inte vi ha det i våra egna bilar...

- Bmwandreas
- Moderator