Fuelcell CE märkt?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Fuelcell CE märkt?
hur funkar det vid besiktning? är fuelcellsen ppf säljer ce märkt? hur har ni gjort vid besiktning om ni kört med fuelcell?
Om tanken ska in i den E34a så är det i stort sätt omöjligt om inte tanken är krocktestad och om det är en plasttank så ska den uppfylla kraven i ECE-reglemente 34.
Men har du varningstriangeln i fram eller bak sätet så har inte besiktningsmännen någon anledning till att öppna bagageluckan.
Kan tillägga att jag inte har besiktigat någon bil med fuelcell, detta är saker jag har läst mig till. För mer info så kan du PMa therealpinto, han är SFRO-besiktningsman till yrket, och det är honom jag har "fått" ovanstående information av.
Men har du varningstriangeln i fram eller bak sätet så har inte besiktningsmännen någon anledning till att öppna bagageluckan.
Kan tillägga att jag inte har besiktigat någon bil med fuelcell, detta är saker jag har läst mig till. För mer info så kan du PMa therealpinto, han är SFRO-besiktningsman till yrket, och det är honom jag har "fått" ovanstående information av.
- Strandholm
Varför köra fuelcell igentligen?
Nack delarna är ju (taget rakt ur luften) högre tyngdpunkt, mindre tank (oftast) försämrat lastutrymme
och problem vid besiktning.
Men vad är fördelarna? om det är för att soppan inte ska skvalpa runt så kör man ju som regel ändå med catch tank som löser problemet.
Nu är det ju så att ja tyvärr måste ha fuelcell i min bil som dessutom är reggad med det

Nack delarna är ju (taget rakt ur luften) högre tyngdpunkt, mindre tank (oftast) försämrat lastutrymme

Men vad är fördelarna? om det är för att soppan inte ska skvalpa runt så kör man ju som regel ändå med catch tank som löser problemet.
Nu är det ju så att ja tyvärr måste ha fuelcell i min bil som dessutom är reggad med det

- Daniel.Fredriksson
Man kanske vill ha mer vikt längre bak i bilen, då kan man montera den långt bak.205gti-88 wrote:Varför köra fuelcell igentligen?
Eller så vill man få en enklare lösning med soppapumpar.
Inte vet ja

Jag kommer iallafall skaffa det för att min tank är rostig och jävlig att byta.

Daniel Fredriksson
076-42 94 215
- Strandholm
Kan tipsa om att en ny tank kostar cirkus 2000-2500 på schmiedmann om mitt minne inte sviker mig.
Jag köpte min där, oslagbart pris om man jämför med bmw och meca/mekonomen osv.
Dock så måste man numera köpa av den svenska filialen som består av ett gäng virriga höns.
bmwrasse:
Har du frågar SFRO om fuelcellen? Jag vill minnas att det va rätt svårt att få igenom det men att nya regler var i smidesverkstaden. Kanske har kommit redan? eller?
Jag köpte min där, oslagbart pris om man jämför med bmw och meca/mekonomen osv.
Dock så måste man numera köpa av den svenska filialen som består av ett gäng virriga höns.
bmwrasse:
Har du frågar SFRO om fuelcellen? Jag vill minnas att det va rätt svårt att få igenom det men att nya regler var i smidesverkstaden. Kanske har kommit redan? eller?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Ska du besikta som ombyggt fordon så är det bara att svetsa en egen i rostfritt/alu men du måste ha tank-locket utanför bilen ( inte inne i skuffen). Ska du besikta den med e85 och väljer alu tank så tror jag att den måste behandlas för att tåla e85bmw.rasse wrote:Har samma problem, Min tank är trasig på mitt projekt, och nu blir det så att jag ska besiktiga bilen som ombyggt fordon och som jag har förstått det så säger dom inte så mycket så länge den är av metall (rostfritt/aluminium) och sitter fast.