Coilovers bak E30. Förstärkningsbilder?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Nemesis_turbo
Coilovers bak E30. Förstärkningsbilder?
någon som har lite bilder mm på hur ni förstärkt tornen bak för att klara av detta? gärna på en touring då det är det jag ska dit med coilovers på. vore inget roligt om det blev general knas bak efter montering och tornen brister
- Nemesis_turbo
Sök på Rejsa, där va alla emot det nästan. Jag som skapade tråden där.
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Det kan ju hur som helst inte vara av ondo att förstärka upp tornen!
Borde bara vara att såga ut en passande platta i tex 3mm plåt och göra hål i för skruvar och centrumhålet. Slipa rent på tornet och svetsa dit skiten!
Det jag inte riktigt förstår är hur folk få plats med coilovers bak på E30?
Jag har 9" bred fälg med 245/35*18" och det tar i original stötdämpare när man fjädrar upp. Mao finns det inte en chans att få dit en coilover där om jag inte kapar ur och bygger nya rymligare torn.
Borde bara vara att såga ut en passande platta i tex 3mm plåt och göra hål i för skruvar och centrumhålet. Slipa rent på tornet och svetsa dit skiten!

Jag har 9" bred fälg med 245/35*18" och det tar i original stötdämpare när man fjädrar upp. Mao finns det inte en chans att få dit en coilover där om jag inte kapar ur och bygger nya rymligare torn.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Nemesis_turbo
Bonje wrote:Det kan ju hur som helst inte vara av ondo att förstärka upp tornen!
Borde bara vara att såga ut en passande platta i tex 3mm plåt och göra hål i för skruvar och centrumhålet. Slipa rent på tornet och svetsa dit skiten!![]()
kanske lite väl stora fälgar/däck på d mot för vad andra åker med coilovers?
ös gärna på med tankar om förstärkningoch info för montering mm. åker med standard 325 knutar så då ska jag inte behva flytta på fästet hoppas jag men man vet juh aldrig
vad för andra topplagringar, nåt millway har? är dom justeringsbara eller starkare/tjockare gummin eller liknande? beskriv lite mer alt posta en bild..?bullen! wrote:man flyttar den nedre fästet en aning och har en annan toplagring så är problemet löst. jag åkte med 10" brett bak på en e30 325 och det fanns plats för mer än så.
Jag har tittat på bonjes bil och det finns inte plats fö ett finge mellan dämpare och fälg.bullen! wrote:man flyttar den nedre fästet en aning och har en annan toplagring så är problemet löst. jag åkte med 10" brett bak på en e30 325 och det fanns plats för mer än så.
Jag tror det skule uppskattas om du unde fotografera lite och visa hur du trollar fram utrymmet du pratar om