Har en e34 med ett väldigt iriterande elproblem
Det är så att alla blinkers lampor lyser på förar sidan inte på passagerar sidan.....
Varena säkring o relä är borta där framme o allt är borta där bak förutom en säkring där bak drar jag ur den så slocknar allt men då slocknar även instrument osv..
har dragit ur varena en kabel under instrument brädan o även i motorutrymmet o lite i trunken men det fan lyser endå alla jord kablar jag sett är fräscha !!!
Vad är felet iriterande o vara utan ström hela tiden... även varnings blinkers knappen är urdragen..
HJÄÄLP
Iriterande elproblem i en e34 - årsm-88
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Iriterande elproblem i en e34 - årsm-88
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Felet hittat o vill varna er andra e34 ägare . Bakom föraren vid el boxen så finns det en tjock klumpa kablar vid golvet ta bort ena listen där så ser ni 2st ihop tejpade tjocka kablar, alla mina var ärgade o vissa var av nu funkar bilen bättre än nånsin . Så ni som säkert har ett fel nånstans så ta o kolla upp det !!
Robin Eriksson
hmmm nu fick den ett annat lustigt fel ist SUUUUCK såfort du slår på tändningen går vindrute torkarna ett varv, samt använder du elhissarna så blir vindrute torkarn att gå också o likadant med bakrute värmarn. finns säkert något till .......... nu börjar denna bil bli otroligt iriterande

Robin Eriksson
- bmw-slangen
Ouch, låter som din E34:a blivit skogstokig. Själv har jag lite instrument/OBC/motorstyrning problem just nu, någonting att göra under sommaren...PegiPax wrote:Felet hittat o vill varna er andra e34 ägare . Bakom föraren vid el boxen så finns det en tjock klumpa kablar vid golvet ta bort ena listen där så ser ni 2st ihop tejpade tjocka kablar, alla mina var ärgade o vissa var av nu funkar bilen bättre än nånsin . Så ni som säkert har ett fel nånstans så ta o kolla upp det !!
Men vad menar du, bakom föraren? Menar du GM & RM boxarna under baksätet (vänstra sidan) dvs den som kallas "rear power distribution box"?

Skit bil
ska försöka få tag i en bit av en ny härva där jag skarvade ihop alla trasiga sladdar ist. samt att jag ska fara o låna två boxar idag..
Nej det är denna kabel bunta jag menar som var ärgad

Den kabelstammen o där vid krysset ( X ) så finns kabelsammen ihop skarvad i 3 delar ena delen går till batteri sidan . samt den anndra går på sidan av bilen fram mot instrumenten o ena går till boxarna. o mittt i den klumpan är det skarvat o där var mitt helt sönder ärgat minst 15 kablar som var av utan att ljuga

Nej det är denna kabel bunta jag menar som var ärgad

Den kabelstammen o där vid krysset ( X ) så finns kabelsammen ihop skarvad i 3 delar ena delen går till batteri sidan . samt den anndra går på sidan av bilen fram mot instrumenten o ena går till boxarna. o mittt i den klumpan är det skarvat o där var mitt helt sönder ärgat minst 15 kablar som var av utan att ljuga

Robin Eriksson